Vad ska jag välja?

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Behöver lite tips, då jag inte vill köpa grisen i säcken. Som vi alla vet är bromsarna på CRF:en hel kass, kokar efter ett par varv. Jag har tittat på ett par olika SM broms kit men innan jag bestämmer mig så vill jag höra vad ni använder för broms kit.

Dom mest prisvärda som jag hittat är Moto Master men enligt många så skall dessa äta belägg. Typ byte efter varje körpass..???

Bifogat

• 11111.jpg
    11111.jpg
    48.4 KB · Visningar: 113
Zilversurfer skrev:
Behöver lite tips, då jag inte vill köpa grisen i säcken. Som vi alla vet är bromsarna på CRF:en hel kass, kokar efter ett par varv. Jag har tittat på ett par olika SM broms kit men innan jag bestämmer mig så vill jag höra vad ni använder för broms kit.

Dom mest prisvärda som jag hittat är Moto Master men enligt många så skall dessa äta belägg. Typ byte efter varje körpass..???
Jag har hört att Moto-Master skrivorna har en förmåga att "slå sig", vet iaf en det har hänt för, sen hur mycket engångsföretelese det var har jag ingen aning om. Har åkt en hel del bergare med beringerkitet på, det fungerar fint. De bästa bromsarna jag kört med är de som sitter på min qvarna nu. Brembo radialpump med 4-kolvsok och brembo skiva. Grym känsla. Rekomenderas starkt!

broms kit

tjena jag kan inte säga att jag håller med dig om att bromsarna kokar för att du ligger och kör på bana eller nåt för det e ju inte vad jag upplevt med min men har du för mycket pengar så köp något rejält men jag tror nog att du skall anpassa vad du kör på för belägg först men jag skall inte säga emot dig för mycket för du kanske kör som fan det vet ju inte jag men jag tror inte det e nåt större fel på dom bromsar du har ,mvh stefan :banana

Kolla med johno... Tror han har kvar sitt motomaster ok till crf:en..
Annars kan jag inte mer än rekomendera ISR. Fungerat klockrent för mig iår. och inte slitit onödigt mycket belägg trots wave skiva.

stiffmaster skrev:
tjena jag kan inte säga att jag håller med dig om att bromsarna kokar för att du ligger och kör på bana eller nåt för det e ju inte vad jag upplevt med min men har du för mycket pengar så köp något rejält men jag tror nog att du skall anpassa vad du kör på för belägg först men jag skall inte säga emot dig för mycket för du kanske kör som fan det vet ju inte jag men jag tror inte det e nåt större fel på dom bromsar du har ,mvh stefan :banana

Jo, dom är riktigt dåliga...När jag körde förra året ( dock ej min, då min är ny ) så kokade oljan efter 3 varv på Sturup Raceway, dock skall sägas att jag har kört en hel del RR så långsamt går det inte :tungan

Jag använder en MotoMaster-skiva till vinterhjulen. Den har hittills funkat bra. Rasslar en del och verkar vara lite B-kvalitet, men billigt var det :) Det finns andra som dock krökt minst ett par sådana skivor, dels beroende på felaktigt montage av skivan, men jag tror inte det enbart var orsaken. Leta efter något annat om du ska bli riktigt nöjd, är mitt tips.

Min Motomasterskiva var ojämn i tjockleken,felslipad alltså.Tunnare på halva varvet.Men det var en streetdisc som man använder till originaloket.Fick pengarna tillbaka och köpte Beringer istället :)

Tycker att mina motomasterprylar har funkat finfint.
Skeva skivor var väl på streetmodellen. Min raceskiva är iaf rak och fin.
Beläggen har hållit bra för mig iaf.

Någon som har har en handbromspump till salu?
Vad kostar de nya?

PM:a detvetdu här på forumet. Han har ett komplett kit ISR bromsar till crf liggandes.
Bästa bromsarna jag provat. Både känsla och effekt.

Jag hade oxå, street varianten, ett par skivor innan jag fick beringer

Men rejsvarianten verkar funka bra iaf :)

Busaberg skrev:
Min Motomasterskiva var ojämn i tjockleken,felslipad alltså.Tunnare på halva varvet.Men det var en streetdisc som man använder till originaloket.Fick pengarna tillbaka och köpte Beringer istället :)

420 skrev:
PM:a detvetdu här på forumet. Han har ett komplett kit ISR bromsar till crf liggandes.
Bästa bromsarna jag provat. Både känsla och effekt.

Har pm:at nu, får se när han svarar då han senast var inloggad den 20:e Dec. Men jag har inte direkt brått.

Mvh//ZS

Fixx skrev:
Kolla med johno... Tror han har kvar sitt motomaster ok till crf:en..
Annars kan jag inte mer än rekomendera ISR. Fungerat klockrent för mig iår. och inte slitit onödigt mycket belägg trots wave skiva.

Undrar om det inte var han jag köpte mitt motomaster kit av...kan ju ha fel...
Kör iaf med race kittet stålslang o R1 pump...funkar ok pumpen kanske är lite feldimensionerad.
Har även en talonskiva, och båda blir jäkligt varma på t.e.x gokartbana...
På en SM bana med grusparti är det dock inga som helst problem...
Kör med kawwa zx6r original belägg...

*/ ?>
Back