Vad ska jag välja?

Aprilia RSV4 funkar fint med mina 193cm varför inte "go for the real thing"? Om du nu gillar sporthojar?
Radfyra, känns inte det lite -80,-90 tal?

V4 är ju oxå en nostalgi från tidigt 80'ish....... & Saab95-96 och Ford anus :7peta
(Fast Hondas V4 var/är ju schysst :tummenupp )
 
Jag känner minst 4 pers som har fått ras på sina s1000rr samt läst om fler. Vet inte om det är representativt för modellen, eller om dom haft extrem otur? Jag gissar själv att kawwan samt Suzukin av dom modeller du listade har minst fel. Även cbr 1000 känner jag flera som fått renovera lådan, jag kör en sådan själv och hade en zx10r innan Hondan är bekvämare.

Tror R1 är bekvämast av dom.

Mm vill inte höra sånt!!!får ju ångest.
 
Mm vill inte höra sånt!!!får ju ångest.

Ta då och läs reportaget i Bike (ett nummer 2010, 2011 eller 2012?) Fem bandagar på en vecka ! Med S1000RR.
Iden var att köra ner till 1a banan i Europa på söndag. Köra 1a banan på måndag och sedan dra till 2a banan för att köra 2a banan på tisdag osv.
Det blev tre bandagar och två motorhaverier. Vid det 1a motorhaveriet i Tyskland blev ekipaget snabbt upplockat av BMWs garantiservice och fixat. Vid det 2a haveriet blev hojen stående under en motorvägsbro i Frankrike.
Och där tog reportaget i Bike slut.
Eller Motorrads 5000 mila test av S1000RR. Testet som egentligen var klart víd 2400mil.

Vill man ha lite strul köper man hoj med rykte för lite problem. Yamma, Sukka, Honda.
https://www.motorcycle.com/top10/the-10-most-reliable-motorcycle-companies.html/10

BMW S1000RR har en fördel när Michael Rutter i ett nr av Performance Bikes hösten 2018 går igenom vad som byts ut på hans BMW S1000RR mellan tävlingssäsongerna, man behöver inte byta ramen varje säsong. Vilket är standard med ZX-10R. Byte av ram mellan varje säsong. Kanske därför ZX-10R vinner SBK, flexy ram ger bra känsla(?) / bättre grepp vid nedlägg(?) men flexet ger också risk för sprickor. Känner en man med ZX-10R. På hans är ramen bytt.
 
Last edited:
Ta då och läs reportaget i Bike (ett nummer 2010, 2011 eller 2012?) Fem bandagar på en vecka ! Med S1000RR.
Iden var att köra ner till 1a banan i Europa på söndag. Köra 1a banan på måndag och sedan dra till 2a banan för att köra 2a banan på tisdag osv.
Det blev tre bandagar och två motorhaverier. Vid det 1a motorhaveriet i Tyskland blev ekipaget snabbt upplockat av BMWs garantiservice och fixat. Vid det 2a haveriet blev hojen stående under en motorvägsbro i Frankrike.
Och där tog reportaget i Bike slut.
Eller Motorrads 5000 mila test av S1000RR. Testet som egentligen var klart víd 2400mil.

Vill man ha lite strul köper man hoj med rykte för lite problem. Yamma, Sukka, Honda.
https://www.motorcycle.com/top10/the-10-most-reliable-motorcycle-companies.html/10

BMW S1000RR har en fördel när Michael Rutter i ett nr av Performance Bikes hösten 2018 går igenom vad som byts ut på hans BMW S1000RR mellan tävlingssäsongerna, man behöver inte byta ramen varje säsong. Vilket är standard med ZX-10R. Byte av ram mellan varje säsong. Kanske därför ZX-10R vinner SBK, flexy ram ger bra känsla(?) / bättre grepp vid nedlägg(?) men flexet ger också risk för sprickor. Känner en man med ZX-10R. På hans är ramen bytt.

Ja tack för ännu lite mer övertygande. Det blir nog en Japanare till slut för max 80 KSEK. Återkommer till våren vad det blev:-)
 
Turgubbe:tummenupp. Den s1000rr som du är nyfiken på ser bra ut, låga mil och välskött.
S1000RR håller priset bättre än någon annan hoj, kanske till och med bättre än Ducati.
I slutändan är det ändå du själv som bestämmer vad den är värd, kom ihåg att den är 9 år.
Och drevhistorian i inlägg 2.

Hur går det med det nu när de lanserar en helt ny i år? :va
 
Det finns alltid 'märkesår' då större förbättringar gjorts. För Fireblade var det 2010, S1000RR var det 2012. Det finns fler, men de har jag inte koll på. Ställ frågan på märkesforumet för den modell du är intresserad av.
 
Jaha nu är det klart. Blev till slut en Gsxr 1000 2013 utan elektronik men då jag är så himla grym på gashanden så är det nog lugnt-:). Biligare än konkurrenterna och driftsäkra. Får bli Bmwn nästa gång. Nu vill man ju bara hämta den och att värmen kommer.

Hör av er om ni vill ha en svart Ktm 990, 2011.
 
Jaha nu är det klart. Blev till slut en Gsxr 1000 2013 utan elektronik men då jag är så himla grym på gashanden så är det nog lugnt-:). Biligare än konkurrenterna och driftsäkra. Får bli Bmwn nästa gång. Nu vill man ju bara hämta den och att värmen kommer.

Hör av er om ni vill ha en svart Ktm 990, 2011.

uppdatera din info om vilken hoj du har, det är ju skitviktigt :7peta
 
Den blåvita??. Känns inte bra det här, hornen börjar växa ut, går ju inte att köra långsamt.

Det är därför jag har en trött nakenhoj som komplement till gixxern. :hihi
Men ja, ta med den på bananen. :fakta
Fabriksbeläggen gillar inte hur aggresivt jag bromsar när det börjar gå fort på bana så jag har bytt dem för att slippa bli överraskad av fading när man lite skitnödigt behöver full bromsverkan in i en böj. :näsblod
Men annars kan jag inte säga att jag saknat elektroniken på min 2016.
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top