Vad ska jag välja när jag ska byta hoj??!!

Mille R är det du skall ha!

Det är alltid svårt att svara på en sån här sak, men du har givit några bra ingångsvärden;

Banåkning
50-55 000:-
Du verkar leta känsla o tycker om twin

Jag tycker Millen drar längsta strået av flera anledningar;
- Det är en av de mest kompromisslösa kurvhojarna som finns, och då inte minst för 50-55 000.
- Jag gjorde själv för flera år sedan en ordentlig jämförelse mellan SP1 o Mille och Millen vann klar seger.
- Försäkringen är överkomlig o du får ändå massor av åka o pulver när du skall svänga. På rakorna kommer alltid Zx10:an att ta dig...:rolleyes: Men den kostar i försäkring, och får du en 04 eller moderna för 55 ?
- Leta upp en R-modell från 00 och uppåt så får du allt du behöver i fjädringsväg också. Ställ in den rätt o du kör ifrån det mesta när det svänger :yoparty

Om jag säljer en? Nej, men jag känner till en 00:a Mille R som gått ca 1800 o killen har köpt en 06:a Factory o har dubbla hojar. Kan fråga om du är intresserad.

Oavsett val, lycka till! :tummenupp

PP
 
Det är alltid svårt att svara på en sån här sak, men du har givit några bra ingångsvärden;

Banåkning
50-55 000:-
Du verkar leta känsla o tycker om twin

Jag tycker Millen drar längsta strået av flera anledningar;
- Det är en av de mest kompromisslösa kurvhojarna som finns, och då inte minst för 50-55 000.
- Jag gjorde själv för flera år sedan en ordentlig jämförelse mellan SP1 o Mille och Millen vann klar seger.
- Försäkringen är överkomlig o du får ändå massor av åka o pulver när du skall svänga. På rakorna kommer alltid Zx10:an att ta dig...:rolleyes: Men den kostar i försäkring, och får du en 04 eller moderna för 55 ?
- Leta upp en R-modell från 00 och uppåt så får du allt du behöver i fjädringsväg också. Ställ in den rätt o du kör ifrån det mesta när det svänger :yoparty

Om jag säljer en? Nej, men jag känner till en 00:a Mille R som gått ca 1800 o killen har köpt en 06:a Factory o har dubbla hojar. Kan fråga om du är intresserad.

Oavsett val, lycka till! :tummenupp

PP

Jag har nog löst problemet via lite hjärngympa och alla bra trådsvar.
det får bli en SP1!! Dels är det en Honda vilket brukar innebära kvalite samtidigt som Millen säkerligen har bättre chassi o motor men tappar allt i designen gentemot Hondan. Millen känns lite väl futuristisk samtidigt som de tagit Fiats reservlager o peta dit. De som är nya -07 o senare är riktigt snygga det kan man inte neka till men annars vete katten.

Nu ska bara lilla 929;an avyttras så ska jag ta upp jakten på en SP1, känner du nån som är sugen så har jag en till salu....:)
 
Jag har nog löst problemet via lite hjärngympa och alla bra trådsvar.
det får bli en SP1!! Dels är det en Honda vilket brukar innebära kvalite samtidigt som Millen säkerligen har bättre chassi o motor men tappar allt i designen gentemot Hondan. Millen känns lite väl futuristisk samtidigt som de tagit Fiats reservlager o peta dit. De som är nya -07 o senare är riktigt snygga det kan man inte neka till men annars vete katten.

Nu ska bara lilla 929;an avyttras så ska jag ta upp jakten på en SP1, känner du nån som är sugen så har jag en till salu....:)


du kommer inte att bli besviken, kolla med fazerfun här på sporthoj, rykten säger att han ska sälja sin spetta, det kostar iaf inget att fråga:)
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top