Vad ska jag skölja med?

Svalans

ratbiker
Gick med
12 May 2010
Hoj
ZX9-R och Scrambler 1200XC
Drog av fyra toppbultar på en gammal radfyra så att bara millimetrar stack upp:huvet
Sista utvägen var att svetsa på muttrar på pinnarna så att jag fick sexkantsfattning och kunde skruva av dom. Funkade:tummenupp
Problemet:gnissla
Jag har bara en pinnasvets=slagg. Alltså en del skit ner förbi vevstakarna och ner under veven. Tänkte att det måste gå att hälla ner nåt som sköljer ur och rinner ut genom oljepluggen.
Ge mig ett tips..

Japp dieseln är kanon,köp några liter och skölj ordentligt,sila sedan dieseln i ett kaffefilter och slå det i bensin bilen så tar den bort sot och koks på kolvarna.:tummenupp:tummenupp

Urspolning med diesel/fotogen (se till att dra runt motorn för hand med diesel i).
Sedan (billig)olja.
För säkerhets skull, skulle jag ta ett extra oljebyte efter några mil.

kör ner diesel 1-2 ggr. sen sista ggn kan du köra ner oljeblandad bensin om du känner för de. så har jag gjort då kolv och cyllar har skurit och vill vara säkert på att få bort all spån och skit =)

Om inte någon redan sagt det så skulle jag rekommendera diesel. Det orde göra susen...

Har för mig om att jag har hört om någon som har kört med diesel med gott resultat, fast har inte testat själv, så jag kan inte säga med 100% säkerhet.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!