Vad ska jag se för film ikväll?

Miyazaki äger!:tummenupp :yoparty

Mononoke hime, nausicae of the valley of the wind och ponyo on the cliff by the sea av samma herre är också klart sevärda!:)

Japp, dem är också sjukt bra. Allt han gjort är så bisarrt välgjort så man nästan kräks. Har planer på att göra en tatuering med olika motiv från hans filmer. Kattbussen från Totoro, slottet och fågelskrämman från Howl's Moving Castle, något flyg inspirerat av Porco Rosso och slutligen Jiji från Kiki's delivery service. Ska bara få råd att ordna det hela... :gnissla

Ni har glömt att nämna Laputa: Castle in the Sky när ni pratar om Miyazaki. Om Spirited Away och Princess Mononoke ligger på delad första plats så ligger Laputa på andra.

Tycker dom tre ligger i en klass över hans övriga filmer. Blev lite besviken på Howl's Moving Castle faktiskt. Hans nyaste har jag inte sett än. Kanske skulle ta och göra det.

Ni har glömt att nämna Laputa: Castle in the Sky när ni pratar om Miyazaki. Om Spirited Away och Princess Mononoke ligger på delad första plats så ligger Laputa på andra.

Tycker dom tre ligger i en klass över hans övriga filmer. Blev lite besviken på Howl's Moving Castle faktiskt. Hans nyaste har jag inte sett än. Kanske skulle ta och göra det.

"Ponyo on the cliff by the sea" är väl hans senaste om jag minns rätt. Den håller inte riktigt samma klass som dem tidigare och känns som den passar en litet yngre grupp i första hand. Dock mycket sevärd!

Och som du så sant påpekar har vi helt glömt Laputa, riktigt bra den med. Kort sagt så borde man väl se allt Miyazaki varit inblandad i, helt klart det bästa animerade som gjorts. :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka