Vad ska jag kolla efter på en beg Aprilia rs?

DorreZ

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Köptankar
Tjenare tjenare

Heter alex och är sexton år så att det blir till att köpa lätt mc. Först vill jag bara säga att jag är lite chockad över hur bra stämning det är på det här forumet. Alla är otroligt hjälpsamma och trevliga mot varandra. Kommer hänga här mycket i framtiden när skiten pajjar :lol .
Har kollat runt lite och det verkar som att jag ska köpa den här :

Aprilia RS 125 årsmodell 2002
endast 650 mil
Fint skick

-Sprillans nya däck både fram och bak,
balanserade av AVA MC
-Bakdäck Dunlop Sportmax
-Framdäck Metzeler ME 330
-Ny kedja, drivpaketet i övrigt mkt fint
-Nytt batteri
-Nytt racingstift
-Ny givare till hastighetsmätaren, den gamla
tickade.
-Två avgassystem, ett med strypning och ett
utan, hemmagjord snabbstrypning medföljer
-Strypsats värde 2300 kronor inhandlades nyligen
-15 hästar på pappret, 34 i verkligheten = Går
utav h-e, som en 125cc-cross med mycket mindre
luftmotstånd
-Nybesiktigad utan anmärkning och skattad

Vad tycker ni att jag ska kolla efter när jag provkör? Har inte riktigt lyckats hitta nån fakta men har hört att dem går runt 150? Undrar också vad försäkringen till en sån här går på.

Mvh Alex
 
Säljaren finns här på forumet han heter GSF wannahave. Angående försäkringen så betalar jag ca 3.000 hel per år.

Lycka till med hojen förresten, köpte precis en själv och jag älskar den :kär
 
Tror inte att du måste titta efter någonting på den, är så pass ny.

Testkör, se hur den går. Går den bra, är allting bra. Funkar allting, är allting bra.
 
DorreZ skrev:
Tjenare tjenare

Heter alex och är sexton år så att det blir till att köpa lätt mc. Först vill jag bara säga att jag är lite chockad över hur bra stämning det är på det här forumet. Alla är otroligt hjälpsamma och trevliga mot varandra. Kommer hänga här mycket i framtiden när skiten pajjar :lol .
Har kollat runt lite och det verkar som att jag ska köpa den här :

Aprilia RS 125 årsmodell 2002
endast 650 mil
Fint skick

-Sprillans nya däck både fram och bak,
balanserade av AVA MC
-Bakdäck Dunlop Sportmax
-Framdäck Metzeler ME 330
-Ny kedja, drivpaketet i övrigt mkt fint
-Nytt batteri
-Nytt racingstift
-Ny givare till hastighetsmätaren, den gamla
tickade.
-Två avgassystem, ett med strypning och ett
utan, hemmagjord snabbstrypning medföljer
-Strypsats värde 2300 kronor inhandlades nyligen
-15 hästar på pappret, 34 i verkligheten = Går
utav h-e, som en 125cc-cross med mycket mindre
luftmotstånd
-Nybesiktigad utan anmärkning och skattad

Vad tycker ni att jag ska kolla efter när jag provkör? Har inte riktigt lyckats hitta nån fakta men har hört att dem går runt 150? Undrar också vad försäkringen till en sån här går på.

Mvh Alex


Det låter ju bra och det är ju AVA mc som servar å grejer :yoparty så det e nog bra... provkör och köp om den e bra...
'
Härligt att du köper Rs
:tummenupp lyckatill
 
Det enda jag inte tyckte om var väl att det var olika märken på däcken. :3freak

Du kan få oväntade överraskningar när du ligger mycket då, ungefär att bakdäcket har uppnått sitt maxgrepp men inte framdäcket, då lär bakdäcket släppa för dig.

Är du jättebra på att köra så kan du powerslida. :tungan

Annars slutar det nog i diket.

Släpper framdäcket så kan du inte göra så mycket, tro mig, jag vet.
 
Måste hålla med ormen, man ska inte ha en hoj me olika däck bak och fram. :fakta
 
Jag körde min hoj förra sommarn med olika däck, det funkade, oftast lägger man inte ner hojen så mkt att det är på gränsen..Då måste man vara på en bana..
 
uggla skrev:
Jag körde min hoj förra sommarn med olika däck, det funkade, oftast lägger man inte ner hojen så mkt att det är på gränsen..Då måste man vara på en bana..

Kanske, kanske inte. ;)

Men det märks iaf, jag körde också med olika märken precis när jag höll på o byta däck, jag är glad att jag har likadana däck nu, eller ja, jag har ju inte hojen hemma. :tungan
 
uggla skrev:
Jag körde min hoj förra sommarn med olika däck, det funkade, oftast lägger man inte ner hojen så mkt att det är på gränsen..Då måste man vara på en bana..

Klart man inte måste vara på bana.. Man kan väl köra fort på allmän väg?
 
DorreZ skrev:
Tjenare tjenare

Heter alex och är sexton år så att det blir till att köpa lätt mc. Först vill jag bara säga att jag är lite chockad över hur bra stämning det är på det här forumet. Alla är otroligt hjälpsamma och trevliga mot varandra. Kommer hänga här mycket i framtiden när skiten pajjar :lol .
Har kollat runt lite och det verkar som att jag ska köpa den här :

Aprilia RS 125 årsmodell 2002
endast 650 mil
Fint skick

-Sprillans nya däck både fram och bak,
balanserade av AVA MC
-Bakdäck Dunlop Sportmax
-Framdäck Metzeler ME 330
-Ny kedja, drivpaketet i övrigt mkt fint
-Nytt batteri
-Nytt racingstift
-Ny givare till hastighetsmätaren, den gamla
tickade.
-Två avgassystem, ett med strypning och ett
utan, hemmagjord snabbstrypning medföljer
-Strypsats värde 2300 kronor inhandlades nyligen
-15 hästar på pappret, 34 i verkligheten = Går
utav h-e, som en 125cc-cross med mycket mindre
luftmotstånd
-Nybesiktigad utan anmärkning och skattad

Vad tycker ni att jag ska kolla efter när jag provkör? Har inte riktigt lyckats hitta nån fakta men har hört att dem går runt 150? Undrar också vad försäkringen till en sån här går på.

Mvh Alex

den har förmodligen gått mer än 650 mil... en o-ringskedja (sitter på orginal) räcker minst 1000 mil.
 
KalleNorton skrev:
den har förmodligen gått mer än 650 mil... en o-ringskedja (sitter på orginal) räcker minst 1000 mil.


Och det vet du??? Ja menar det kan ju ha hänt nått... skriver han så så får man ju tro på de!

Han har kanske haft mycket pengar :tungan
 
Koskela skrev:
Och det vet du??? Ja menar det kan ju ha hänt nått... skriver han så så får man ju tro på de!

Han har kanske haft mycket pengar :tungan
de är klart, men däcken är också bytta. dom räcker oftast mer än 650 mil.
 
DorreZ skrev:
Tjenare tjenare

Heter alex och är sexton år så att det blir till att köpa lätt mc. Först vill jag bara säga att jag är lite chockad över hur bra stämning det är på det här forumet. Alla är otroligt hjälpsamma och trevliga mot varandra. Kommer hänga här mycket i framtiden när skiten pajjar :lol .
Har kollat runt lite och det verkar som att jag ska köpa den här :

Aprilia RS 125 årsmodell 2002
endast 650 mil
Fint skick

-Sprillans nya däck både fram och bak,
balanserade av AVA MC
-Bakdäck Dunlop Sportmax
-Framdäck Metzeler ME 330
-Ny kedja, drivpaketet i övrigt mkt fint
-Nytt batteri
-Nytt racingstift
-Ny givare till hastighetsmätaren, den gamla
tickade.
-Två avgassystem, ett med strypning och ett
utan, hemmagjord snabbstrypning medföljer
-Strypsats värde 2300 kronor inhandlades nyligen
-15 hästar på pappret, 34 i verkligheten = Går
utav h-e, som en 125cc-cross med mycket mindre
luftmotstånd
-Nybesiktigad utan anmärkning och skattad

Vad tycker ni att jag ska kolla efter när jag provkör? Har inte riktigt lyckats hitta nån fakta men har hört att dem går runt 150? Undrar också vad försäkringen till en sån här går på.

Mvh Alex

Jag köpte den långt som fan ut på landet, i ingenmansland, snubben körde som en biltjuv och det är troligtvis därför däcken var slitna. Det är också ganska troligt att den har gått något mer än 650 mil. Givaren till hastighetsmätaren var ju bytt som sagt och den kan ha gjort att mätaren sackade efter. Racingstift sitter i för att det är vad Aprilia rekommenderar. Fräsch är den, inte nerlagd.
Det var nog svar på en del frågor jag såg. Hursomhelst så är den fräsch oavsett vad folk tycker och tror. Jag vet inte heller hur fort den går men 120 km/h har jag kommit fort upp i med lätthet. Vågade inte köra snabbare på den stackars 50-vägen :hihi
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top