vad ska jag köpa?

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
jag har en cbr 125 bänkad till 10.41 hk på bakhjulet. den har en micron ljuddämpare redan. men vill ha 15 hästar (i motorn). så frågan är. vad ska jag köpa? trimmet som finns är 28 mm förgasare, tändmodul och kamaxel. vad ska jag köpa för att få typ 15hk? antar att tändmodul är bara nödvändigt om jag köper antingen kamaxel eller förgasare. länken till trimmet: http://www.aseanmoto.com/CBR125 kits.htm

det är min far som kan köpa in delarna från thailand så om ni är seriöst intresserade så kan jag fixa en ut-till-kund-prislista för nu har jag bara inköps priserna.

tacksam för svar
 
Last edited:
Gondala skrev:
jag har en cbr 125 bänkad till 10.41 hk på bakhjulet. den har en micron ljuddämpare redan. men vill ha 15 hästar (i motorn). så frågan är. vad ska jag köpa? trimmet som finns är 28 mm förgasare, tändmodul och kamaxel. vad ska jag köpa för att få typ 15hk? antar att tändmodul är bara nödvändigt om jag köper antingen kamaxel eller förgasare. länken till trimmet: länk
det är min far som kan köpa in delarna från thailand så om ni är seriöst intresserade så kan jag fixa en ut-till-kund-prislista för nu har jag bara inköps priserna.

tacksam för svar

Det enda jag kan säga dig är att du har en ruskigt ovanlig hoj om du får till din CBR att bli pigg!
Köp allt, om det inte kostar allt för mycket. :tummenupp
 
SolitudE skrev:
Det enda jag kan säga dig är att du har en ruskigt ovanlig hoj om du får till din CBR att bli pigg!
Köp allt, om det inte kostar allt för mycket. :tummenupp

allt kostar nog ca ~3000. får jag typ 15 hk då i motorn tror du? vad menar du med att det är ovanligt? tror du inte att det går snabbare om man trimmar den? eller du menar att inte många cbr e snabba?
 
Gondala skrev:
allt kostar nog ca ~3000. får jag typ 15 hk då i motorn tror du? vad menar du med att det är ovanligt? tror du inte att det går snabbare om man trimmar den? eller du menar att inte många cbr e snabba?


du kan porta toppen oxå :tummenupp finns det inte oxå effektavgaasrör till dem

men en cbr e ju 4-takt så de blir inte lika pigga som 2-takt.
 
whitesnake skrev:
du kan porta toppen oxå :tummenupp finns det inte oxå effektavgaasrör till dem

men en cbr e ju 4-takt så de blir inte lika pigga som 2-takt.

vill inte ändra kubiken:)
det är ju effektavgasrör jag har.
men det jag undrar är. köper jag förgasaren, tändmodulen och kamaxlen får den minst 15hk då? eller räcker det bara något för att få 15hk?

URLen till grejerna: http://www.aseanmoto.com/CBR125 kits.htm
 
Big-bore kit, förgasare och CDI-tjohejsan är min gissning på störst effektökning... Men vad vet jag..
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Skulle satsa på förgasaren framför kammen. Kammen byter man i princip sist av allt

tändmodulen då? går den efter eller före kammen??:P tror du att den får 15hk me allt d?
 
whitesnake skrev:
man gör inlopp och utloppen större så det kommer in mer soppa i motorn


behöver inte betyda att det blir mer effekt för de.. ibland kan det ge mycket mer effekt om man täpper igen dom lite.
 
Om du ändå ska trimma, varför vill du då bara ha 15hk. Blir inte särkilt stor skillnad från orginal. Dessutom tror jag inte att någon har åkt fast med en trimmad eller osrypt 125:a ändå.

Och dessutom så försvinner väll garantin på hojjen om man ändrar på motorn, om jag inte minns helt fel. :va
 
My_way skrev:
Om du ändå ska trimma, varför vill du då bara ha 15hk. Blir inte särkilt stor skillnad från orginal. Dessutom tror jag inte att någon har åkt fast med en trimmad eller osrypt 125:a ändå.

Och dessutom så försvinner väll garantin på hojjen om man ändrar på motorn, om jag inte minns helt fel. :va

5 hästar känns, speciellt om man tänker på att det är 50 % ökning. Mer kan man inte skrämma upp den till... inte så mycket, om det ens är möjligt att få 15 hk på bakan. Det blir väl runt en 18 + hk i motorn och det är väldigt mycket.
 
Last edited:
My_way skrev:
Om du ändå ska trimma, varför vill du då bara ha 15hk. Blir inte särkilt stor skillnad från orginal. Dessutom tror jag inte att någon har åkt fast med en trimmad eller osrypt 125:a ändå.

Och dessutom så försvinner väll garantin på hojjen om man ändrar på motorn, om jag inte minns helt fel. :va

är glad om den bara gör 140 :)
men försäkringen gäller inte om den är över 15hk ju? frågade far (han har mc affär) för några veckor sedan om det ofta kom in motorcyklar som skulle ha nytt på garantin. men han sa att det var typ aldrig. så det är nog inget problem
 
H4 skrev:
5 hästar känns, speciellt om man tänker på att det är 50 % ökning. Mer kan man inte skrämma upp den till... inte så mycket, om det ens är möjligt att få 15 hk på bakan. Det blir väl runt en 18 + hk i motorn och det är väldigt mycket.

jag menar att jag vill ha 15hk i motorn. då det är gränsen för 125a.
 
en sak tycker jag är lustig. Min CB och alla andra förövrigt är registrerade 12kw DIN! vilket är 16hk vad jag förstått på bakhjulet. Varför är inte en 05a bättre då?.
 
philsson skrev:
en sak tycker jag är lustig. Min CB och alla andra förövrigt är registrerade 12kw DIN! vilket är 16hk vad jag förstått på bakhjulet. Varför är inte en 05a bättre då?.
Avgaskrav? :va
 
H4 skrev:
5 hästar känns, speciellt om man tänker på att det är 50 % ökning. Mer kan man inte skrämma upp den till... inte så mycket, om det ens är möjligt att få 15 hk på bakan. Det blir väl runt en 18 + hk i motorn och det är väldigt mycket.


Det blir bara 2hästars ökning eftersom att han vill ha den laglig. Alltså 15hk i motorn.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top