Vad ska jag köpa?

andman

Va????????
Gick med
9 Jun 2005
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple 675
Jag funderar på att inhandla en motard för att leka lite :yoparty , rockstern är inte direkt någon leksak...för tung.

Problemet är att jag inte vill mecka allt för mycket. :va

Är det nån som har nåt tips på en motard som har hyfsat långt serviceintervall och är lagom driftsäker?

Behöver nog inte allt för mycket effekt, tänkte inte rejsa utan bara leka lite...men det är klart, lite effekt är ju aldrig fel :yoparty
 
660!

Min har gått och den har gått & sen har den gått ännumer... Inget behov av skruvande...
 
Tack för förslagen.
Vad är det för intervall för oljebyten på dessa cyklar?
 
Duke & 640 = 500mil
660 = 250mil
xt660x = 600mil, efter vad man snappat upp.
 
Har för jag läst någonstans att xt660 har 600 mils, hade fel då.
Men min 640 har iaf service intervaller på 100, 500, 1000, 1500 osv.

Sen tar den ju inte skada av att byta en extra gång mellan där.
 
Xt660x = 1000 mil
640 SM och Duke = 500 mil
660 Sm = 250 mil

Om man kör hårt så kan det vara bra att göra ett olje/filter byte mellan service intervallerna.

Och listan ser ungefär likadan ut när det gäller att ha roligt.

xt660x = tråkigast
640sm och duke = mellan
660 SM = rolig
 
Hur är det med yamaha 426, 450 eller 600 då?
är det nåt att ha?
och vad är det för serviceintervall på dessa?
 
andman skrev:
Hur är det med yamaha 426, 450 eller 600 då?
är det nåt att ha?
och vad är det för serviceintervall på dessa?

Mycket trevlig hoj. Roligare att köra än min640, hade en wr400 förut.
Bytte olja på den var 5timme och oljefilter var 10de.

Se till att det är helsystem på den, på dom äldre så har yamaha gjort så man måste plocka bort kröken för att lossa på oljefiltret.

Jag saknar den faktiskt. Inget krångel alls med den.
 
YZF/WR är skruvarhojjar. I princip alla 450 är det. DRZ 400 SM är slö så den räknas inte :P

XR650R tycker jag vore bästa valet.
 
andman skrev:
jag vet att xt660x är en yamaha, jag tänkte mer på ttr600

TTR600, oljebyte på 600mil ventiljust 1200 mil. Jag är nöjd med min, dock så är den omskodd till grusbus just nu.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top