Vad ska jag köpa..

ApriliaRS

Supermotard sugen..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
sthlm
Hoj
Ett par
Ska köpa en cross 350-426cc i 20-25000 kr klassen och sedan köpa SM hjul, rekommendationer på hojar som brukar funkabra som SM?
Tack på förhand.. :banana
 
ApriliaRS skrev:
Ska köpa en cross 350-426cc i 20-25000 kr klassen och sedan köpa SM hjul, rekommendationer på hojar som brukar funkabra som SM?
Tack på förhand.. :banana

Är du ute efter en oreggad cross, eller ska du även köra på gatan?
 
køp en cr500 billig og bra inte enklast og køra men vad faen for et skyv :banana
 
Jag ska åka bana endast! Jo jag såg den där cr250in på blocket, undrar hur det verkligen fungerar med den på t.ex gotland ring m.m..
 
Gotland ring är ok med en CR250. Inte överallt annars dock.
Dessutom, om du köper hoj för Gotland ring så kommer det att påverka ditt andrahandsvärde minst sagt. hehe...

Varför inte kolla på en 426´a när du redan har funderat på det? Du sökte ju hojar i kubik 350-426 vilket inte kan leda en till att tänka nåt annat än Yama. En YZ/WR400 borde du också kunna få tag på för vettiga pengar.
Ska du ha riktigt kul på en motard så sikta på lite mer kubik än en 250 dessutom, YZ/WR är tex djävligt roliga och funkar på de flesta banor. Allra helst ännu mer cc iofs men det är inte så nödvändigt för en första ban-motard...

Daniel...
 
Okej, jo jag har kollat efter lite 426or men ej hittat någon till riktigt bra pris!
För en 426a skulle vara perfekt!
Är det ryckutjämnare i både Wren och Yzan?

Micke..
 
ypvs skrev:
Gotland ring är ok med en CR250. Inte överallt annars dock.
Dessutom, om du köper hoj för Gotland ring så kommer det att påverka ditt andrahandsvärde minst sagt. hehe...

Varför inte kolla på en 426´a när du redan har funderat på det? Du sökte ju hojar i kubik 350-426 vilket inte kan leda en till att tänka nåt annat än Yama. En YZ/WR400 borde du också kunna få tag på för vettiga pengar.
Ska du ha riktigt kul på en motard så sikta på lite mer kubik än en 250 dessutom, YZ/WR är tex djävligt roliga och funkar på de flesta banor. Allra helst ännu mer cc iofs men det är inte så nödvändigt för en första ban-motard...

Daniel...



Vad tror du om en KTM 380?
 
380'n går faktiskt riktigt bra men jag kan inte annat än att råda dig till att i första hand kolla efter en fyrtaktare. Cross/enduro så är båda nästan lika bra men i motard så är skillnaden i körning milsvid då vi använder motorbromsen att slajda med och den existerar inte på en tvåtaktare. Det går att slida med en tvåtaktare också men det är fan inte lätt att lära sig bra, specellt inte med en liten, typ 250.
380´n är snabb men du kommer att bli betydligt snabbare med en WR/YZ tro mig...

Daniel...
 
Okej..
Ktm 380 och 360 ligger ju jävligt bra i pris då jag ska sälja min 125a antagligen och använda vad det nu blir till både cross, vinter och supermotard..
426an har jag däremot inte hittat nåt bra pris på!
För och nackdelar på 380in?!
 
ApriliaRS skrev:
Okej..
Ktm 380 och 360 ligger ju jävligt bra i pris då jag ska sälja min 125a antagligen och använda vad det nu blir till både cross, vinter och supermotard..
426an har jag däremot inte hittat nåt bra pris på!
För och nackdelar på 380in?!

både 426 och 380 borde va lätt att hitta kanonpris på.
426 för att alla vill ha yammas nya 450 istället och 380 för att det är 2-t, nästan alla vill ju ha 4-t.
426 är bra för den är 5-växlad, det är ju inte yamma 450 tex.
380 går djävligt bra, min måttligt trimmade 380 hängde med ALLA större 4-t motarder i rejsen förra året.
kan rekomendera båda hojarna :tummenupp
 
ypvs skrev:
...men i motard så är skillnaden i körning milsvid då vi använder motorbromsen att slajda med och den existerar inte på en tvåtaktare. Det går att slida med en tvåtaktare också men det är fan inte lätt att lära sig bra, specellt inte med en liten, typ 250.

Daniel...

jag tycker det är lätt att slajda med 2-t faktiskt, visst det blir MYCKET bakbroms men inte är det svårt på nått sätt.
kan bero på att jag lärde mig sladda med en 250 enduro med crossdäck, kanske lärde mig en bra känsla i bromsfoten på så sätt.

har inte kört nån 4-t motard alls när jag tänker efter så jag har ju inte upplevt skillnaden.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top