Vad ska jag köpa för skinnställ?

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Hej, jag ska köpa ett nytt mc-ställ. Är det någon som har några bra förslag på vad man ska köpa. Jag ska lägga 5 papp, kom gärna med bilder och liknande och även vart man kan köpa dom. Jag bor nära GBG.

Tack på förhand :)

Halloj! Många beställer ifrån www.fc-moto.de, jag bl.a. Jag köpte ett arlen ness för strax över 5k. Kan vara idé att kolla så att de har grejerna du vill ha i lager, annars kan leveransen ta tid. Har de däremot grejerna inne har du dem på under en vecka!

Med risk för att vara en uttjatad fråga.....

Är det ok att köra med delat skinnställ på bana, eller bör man ha helställ/raceställ med pukkel?

Ankan_84 skrev:
2265714 Hej, jag ska köpa ett nytt mc-ställ. Är det någon som har några bra förslag på vad man ska köpa. Jag ska lägga 5 papp, kom gärna med bilder och liknande och även vart man kan köpa dom. Jag bor nära GBG.

Tack på förhand :)

Jag tycker du ska prova och se vilket som sitter bäst.

Jonatan Frisk skrev:
2265999 Med risk för att vara en uttjatad fråga.....

Är det ok att köra med delat skinnställ på bana, eller bör man ha helställ/raceställ med pukkel?
Ska du bara köra "ibland" så funkar delat. Har själv vurpat i ett delat och det funkade för mig! :D :tummenupp

Jonatan Frisk skrev:
2265999 Med risk för att vara en uttjatad fråga.....

Det är helt ok. Vissa skulle t.o.m. klara sig bra utan knäpuckar, t.ex. jag... :banana

Ja bara att testa. När de väl sitter på känns det som man känner stor skillnad. Hade problem med att det drog upp i skrevet som bara den på vissa, men andra märken samma storlek var betydligt bättre. Fick bli delat pga detta. Helställ fanns ingen som inte krossade skrevet totalt om jag inte tog alldeles för stort, och då satt det alldeles för pösigt.

Så prova massa olika tills du hittar det som sitter bäst. Behöver inte vara Dainese ( bara för många tror det :hihi ) som alltid är bäst :7peta

Sen var du köper det spelar ju mindre roll, bara du vet märke/modell & storlek ^^

Naurin skrev:
2265720 Halloj! Många beställer ifrån www.fc-moto.de, jag bl.a. Jag köpte ett arlen ness för strax över 5k. Kan vara idé att kolla så att de har grejerna du vill ha i lager, annars kan leveransen ta tid. Har de däremot grejerna inne har du dem på under en vecka!

Jag har också funderat på FC-moto. Hur funkar det med moms och sånt? Är det egna samvetet som styr :) eller redovisar tullen/Tyskland det till svenska skatteverket :3freak .

VH
Nisse

nizze69 skrev:
2266020 Jag har också funderat på FC-moto. Hur funkar det med moms och sånt? Är det egna samvetet som styr :) eller redovisar tullen/Tyskland det till svenska skatteverket :3freak .

VH
Nisse

Så här stod det på min bekräftelsemail:

16,00% VAT included
83,57 EUR
Total 605,85 EUR

Så då måste ju moms m.m. ingå..

nizze69 skrev:
2266020 Jag har också funderat på FC-moto. Hur funkar det med moms och sånt? Är det egna samvetet som styr :) eller redovisar tullen/Tyskland det till svenska skatteverket :3freak .

VH
Nisse

Det kom en kille i en budbil som ville ha beloppet som uppgavs på hemsidan, é rätt säker på att skatten är inkluderad

Vi är ju med i EU så det blir inga extraavgifter som skatt eller tull om du beställer från tyskland.
Bara att beställa till det pris som står på hemsidan :)

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back