Vad ska jag köpa för bil för 11 000:-?

Vet vad felet är, kamaxeln, byter jag till en ny, och ställer in ventilerna så går den bra. Men kamaxlar är dyra och sällsynta till den modellen. Det är ett vanligt fel på BMW's
 
P-E skrev:
Vet vad felet är, kamaxeln, byter jag till en ny, och ställer in ventilerna så går den bra. Men kamaxlar är dyra och sällsynta till den modellen. Det är ett vanligt fel på BMW's
Vilken tur då herr BMW-Expert/Mekaniker. :spammer
 
mitt tips e en Audi 80.. 88-91 får du för dom pengarna.

fördel = rost finns, men i små mängder :D
fördel = drar lite bensin
fördel = billig i skatt & försäkring
fördel = jag får plats med hoj+bil i garaget (fick inte in båda när jag hade scorpion)
fördel = gamla beprövade golfamotorn som bara går & går
fördel = billiga reservdelar


nackdel = gammal teknik (golfamotorn)
nackdel = ingen ABS (om man nu inte köper en 92 el. nyare)


annars tycker jag den har hyfsad komfort, men jag vill iaf byta till en Audi 100 2,3:a med acc :D
 
Han ska väl ha en så'n här?

Jeep.gif
 
ok nu snackar vi om bil iget skrot..köpte en bmw 750ial 88..fet bil md v12:a o helskinn mm mm för 13500:-sålde för 23000:-
finns många sånna o folk begär 20 000 för dom bara pruta pruta pruta...

annars en stabil bra billig kärra e just en bmw e30 320(6:a)
riktigt bra motor o drivlina o billiga resdelar..

volvo 240 glt e en bra skottsäker maskin oxo..helst en 90 eller 91:a

sedan finns ju gammla trotjänare som saab 9000...ruskigt go bil att åka i men kass motor utan turbo....rätt rostiga tyvärr...o glappande framvagnar..

köpte en ford escort 88 med 19 000mil på mätaren som ny inuti o ingen rost med nya sommar däck o bra vinterdäck för ynka 5000:- begärt pris 12000:-

DET GÄLLER ATT PRUTA .......
 
streetfighter1 skrev:
Volvo 440 får du hyfsad årsmodell för pengarna. Inte hög kvalitet men man får mycket för pengarna. Min -91 har snurrat 24000 mil och en sådan får man för under <5000:-. Går ganska billigt också.
För 11000:- borde du få en -94 till -95 med lite småfix.
Annars rekommenderar jag toyota, mazda, mitsubishi.

Ska du köpa en ur 400-serien så se upp för elfel. :gnissla
 
Jag har en Golf 2 som andra bil, haft den sen 2000-04-13, har inte haft några som helst problem som jag inte själv orsakat.. så som bucklor och grejer som lossnat, har rullat 12000mil i min ägo och då oftast på fullgas. :D
Har den gamla 75hks motorn och skulle gärna haft den bättre 1,8i 90hks motorn.

Står nu över 28500mil på mätaren och går gott i motorn, 18,97sec på 402m. ;)
 
Hagster skrev:
Fick 11 000:- för min gamla bil, vad ska jag köpa för ny bil?

Köp istället en ordentlig cykel och cykla till jobbet o spara bensinpengar.
Ska du ha bil så spara till minst 40.000 innan du köper nåt.

Nu vet du o allt annat du gör kommer bli fel - jag har varnat dig :tummenupp
 
Thundercat skrev:
Ska du köpa en ur 400-serien så se upp för elfel. :gnissla

Japp, jag har monterat en brytare på pluspolen vid batteriet eftersom något drar ur batteriet om bilen står längre än två dagar. Med budgetbilar gäller det att hitta billiga och enkla lösningar. :)
 
Om man tänker längre än näsan räcker så inser man snabbt att avståndet till jobbet kanske inte lämpar sig för cykling :kocko

Mavve skrev:
Köp istället en ordentlig cykel och cykla till jobbet o spara bensinpengar.
Ska du ha bil så spara till minst 40.000 innan du köper nåt.

Nu vet du o allt annat du gör kommer bli fel - jag har varnat dig :tummenupp
 
Köp en inte allt för rostig 740 för pengarna. Mkt bil, ingen liten osäker tramsbil o den är oftast billig att laga. 740n är jäkligt ful men den går tystare än en 240 och har gott om utrymme.

Lite beroende på motor så är dom väl inte vansinnigt snåla men det tar du snabbt igen i andra kostnader...
Efter -88 så galvades delar av karossen så då är rosten lite mer sällsynt. Åren innan finns det en hel del rost tyvärr...
 
Kan pusha för audi 80 1.8s antar att de e den med vanliga vw koncernens 1.8?
Hursomhelst en polare hade en sån o den gick fan o plåga aset ur, men den bara gick o gick o gick o gick, vad jag vet så lever den än, och hear me now and believe me later, den var INTE snällt körd!!
 
CorbenDallas skrev:
Köp en inte allt för rostig 740 för pengarna. Mkt bil, ingen liten osäker tramsbil o den är oftast billig att laga. 740n är jäkligt ful men den går tystare än en 240 och har gott om utrymme.

Lite beroende på motor så är dom väl inte vansinnigt snåla men det tar du snabbt igen i andra kostnader...
Efter -88 så galvades delar av karossen så då är rosten lite mer sällsynt. Åren innan finns det en hel del rost tyvärr...



våga vägra volvo. köp saab istället. dom e mkt snyggare å har bättre bränsle ekonomi.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top