Vad ska jag importera??

Tyro

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Honda Jättesvart fågel -98
Jag ska börja med Mellan-kortet nästa sommar, och nu ska en kompis till pappa ner till Tyskland, och han undrar om han ska ta upp en cykel åt mig.
Nu till frågan.
Vad ska jag köpa? Har ni några tips på vilken modell jag ska välja? Max-pris är 20.000kr.

Dom jag är intresserade av är:
Honda CBR600 -91 -->
Kawasaki ZZR600
Kawasaki GPX/Z 600
Suzuki RF600 (om jag hittar en under 20k)
Yamaha FZR600

Vilken är mest cykel för pengarna?
Kvalite? Honda sägs ju vara överlägsen, men man vet aldrig)
Prestanda?

Jag har kört motorcykel sen jag var 6 år gammal (cross, moped och nu 125a) så jag är inte nybörjare direkt.
Vilken av dessa rekomenderar ni. Förslag på andra är mottages tacksamt. :)

Last edited:
vill bara undra lite.

ska hojen kosta max 20000 när den är klar i sverige ???

Regbes ca 2000:- (höjt pris)
Strypning 2000:- (ca.....finns kanske för 1500:- )
Transporten ??????
Reflex 25:-

lämnar 16000 över till hojen.

Hursom helst........en CBR 600 för max 20000 i tyskland är omlackad/krockad/stulen/rasad/rosa och turkos

Tro mig om det här, har åkt till Kassel från Sthlm för att få erfarenheten.

/Johan

Jag plockade hem en FZR-600 -89. Uttagen -93 Gått 2200 mil. En RIKTIG pärla!!! Alla papper i ordning, besiktigad och klar i Sverige inkl resa t o r till Tyskland ca 30000:-

Jag är dock tillräckligt gammal för att slippa strypningen. Instämmer med föregående talare. Ge fan i att strypa den!!
Risken att du åker dit är ganska liten.

Nja, jag är ju så hederlig att jag stryper den och försöker stå ut i 2 år. Har jag väntat 10 år kan jag vänta 2 till. Blir den helt odräglig kanske jag chansar och plockar bort strypningen när jag har vant mig vid den cykeln. Som sagt, det är ju bara 2 sommrar.
Står man ut med 125an borde en strypt 600 gå bra också.

Hur bra tål dessa hojar lite stuntning? Jag hade tänkt börja stunta lite smått (ska kanske göra ett litet studiebesök hos Sune Andersson) men tål dom här sånt? Får dom olja som dom ska osv.

känns det inte lite onödigt att betala försäkring för 80-90 hästar när du bara har 34 ?????????????

Satsa på en motard istället om du ska stunta.

Klarar du dig utan elstart så finns det billiga sån i tyskland

johanrehn80 skrev:
känns det inte lite onödigt att betala försäkring för 80-90 hästar när du bara har 34 ?????????????

Jo det är klart, men jag kan ju ha kvar den när jag har fått tung. Jag kommer nog bara ha trafik, så jag hoppas det inte blir allt för dyrt.

Satsa på en motard istället om du ska stunta.
Klarar du dig utan elstart så finns det billiga sån i tyskland

Den tanken har cirkulerat ett tag i mitt huve, men det kommer nog att bli mycket långkörning så jag tror inte det skulle funka.

Ett alternativ är ju att ha båda, men det blir ju så dyrt :(

Försäkrar du på bilsport och mc så betalar du inte för full effekt men stöldbegärliga hojar som fzr,cbr m.m. är betydligt dyrare ändå sen kanske dom har med i beräkningen att ingen kör stypt ändå utan dom flesta plockar ur strypningen.

Vad vet jag?

Jag kan tipsa om en guld-fin mellanklassare och det är gsx600f, billig i drift och inköp, bekväm och den går faktiskt rätt okej strypt.

Mvh JOn

ok........stypningen tar bort toppeffekten. Min CBR hade samma karaktär på lågvarv både före och efter strypningen.

Det jag kan rekommendera annars är ju Ducce som har bra vrid och inte kräver att man varvar.

Under 20 000:- får du nog sikta in dig på en
En GS500E eller motsvarande.

sEiKo skrev:
Försäkrar du på bilsport och mc så betalar du inte för full effekt men stöldbegärliga hojar som fzr,cbr m.m. är betydligt dyrare ändå sen kanske dom har med i beräkningen att ingen kör stypt ändå utan dom flesta plockar ur strypningen.

Vad vet jag?

Jag kan tipsa om en guld-fin mellanklassare och det är gsx600f, billig i drift och inköp, bekväm och den går faktiskt rätt okej strypt.

Mvh JOn

OK

Tack för båda tipsen!

gs500

Om du kollar in GS500 e slingshot :D son den heter. Var nog amed att kolla motorn. De har problem med vavaxeln. Det blir dyrt med ny motor så att importen inte lönar sig. Polaren har nämligen en skuren GS500......från Tyskland

Back