Vad ska jag ha för skor till min SM?

polsk_dockfilm

Missis tjej som kör SM
Gick med
14 Apr 2007
Hoj
KTM 450cc
Jaa, skulle behövs ett par skor att åka hoj i! Men vill inte ha MC-skor utan ett par vanliga skor som man kan ha när man bara glider runt i stan...Då blir det att man bara drar på sig skinnjackan och sen skorna, men nu har jag inte några bra skor, vad är snyggt till en SM?

EDIT: Kan väl tänkas att den ska ligga under utrustningsdelen, men nu undrar jag vad NI åker med när ni bara glider i stan:)

Last edited:
Last edited:
Jag tycker dessa är jävligt snygga till SM.

Men så e jag en av tråkmånsarna som "alltid" kör med fullständig utrustning på mig.

Anledningen är enkel. Jag kan inte köra "vettigt" med min hoj.

/Lucky9

köp ett par vanliga skinnboots :tummenupp

Sidi Vertigo Corsa..

Inga promenadskor, men jag parkar ändå alltid precis där jag ska va!

Jaa, skulle behövs ett par skor att åka hoj i! Men vill inte ha MC-skor utan ett par vanliga skor som man kan ha när man bara glider runt i stan...Då blir det att man bara drar på sig skinnjackan och sen skorna, men nu har jag inte några bra skor, vad är snyggt till en SM?

EDIT: Kan väl tänkas att den ska ligga under utrustningsdelen, men nu undrar jag vad NI åker med när ni bara glider i stan:)

Jag kör alltid i crosstövlar - mest för att jag inte kan växla utan dem men ocså för att jag inte har tid att gå på kryckor och köra vettigt med hojen går inte.

Mitt tips - skaffa ett par vettiga stövlar att köra i, det tar inte många extra sekunder att dra på men det sparar många extra månader som man kan gå normalt. Även om du bara ska cruisa på stan så vet inte bilisten som rammar dig i sidan det.

Jag har hittat den ultimata skon för posöråkning mellan korvkiosken och rondellen:
Kolla här!

Snygga lätta och hyfsat tåliga mot väta.

Jag kör alltid omkring med dessa och känner mig riktigt stekig iförda dessa.
Riktiga blickfång mao.

Säger som ovan: köp ett par riktiga crosstövlar som sitter skönt. Det är så sjukt mycket säkrare.

Sen bör du inte skippa ryggskydd och hjälm behöver jag inte nämna ens antar jag :)

men nu undrar jag vad NI åker med när ni bara glider i stan:)

Full utrustning varje gång, såvida jag inte ska till affären som är några hundra meter bort, fast jag har blivit bättre på det också och kör numera alltid med full utrustning.

Bilar är hårda, jag vet det sen innan... :gnissla

Jag tycker dessa är jävligt snygga till SM.

Men så e jag en av tråkmånsarna som "alltid" kör med fullständig utrustning på mig.

Anledningen är enkel. Jag kan inte köra "vettigt" med min hoj.

/Lucky9

Har själv sådana som sitter skitbra men nackdelen är att man får höja växelföraren för att få plats med tån på stöveln vilket är jäkla stor. Men förhoppningsvis så blir den lite lägre efter en tids körning!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman