Vad ska jag ha för en enduro?

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Nu har jag sålt min hoj och har efter lite funderande kommit fram till att jag vill ha en endurohoj. Vad gäller cross och enduro så är jag helt novis och behöver med andra ord råd, det enda som jag är helt säker på är att jag vill ha en fyrtaktare och vill inte slanta mer än 35-40 000.

Vad skråen ska jag ha för en hoj?

Vart hittar jag en sån hoj? Blocket verkar inte vara överfullt med endurohojar, inte i småland iallafall...

Mekus skrev:
Nu har jag sålt min hoj och har efter lite funderande kommit fram till att jag vill ha en endurohoj. Vad gäller cross och enduro så är jag helt novis och behöver med andra ord råd, det enda som jag är helt säker på är att jag vill ha en fyrtaktare och vill inte slanta mer än 35-40 000.

Ska du träna- motionstävla med hojen eller ska du åka grusvägar. Behöver du ha den lv reggad eller lastar du den på släp. Är du beredd att serva hojen ofta/själv eller ska du bara åka på den. Blir det en del landsvägsåkning, motard ???

Schvidja skrev:
Ska du träna- motionstävla med hojen eller ska du åka grusvägar. Behöver du ha den lv reggad eller lastar du den på släp. Är du beredd att serva hojen ofta/själv eller ska du bara åka på den. Blir det en del landsvägsåkning, motard ???

Jag ska mest motionsåka men om det går bra med motionsåkandet så är det inte omöjligt att jag kör någon tävling. Den ska vara minst e-reggad. Vad gäller service så är det ju alltid ett plus att inte behöva byta olja var 100:e meter men täta intervaller gör inget, det viktiga är att fanskapet inte har för vana att gå sönder även om man sköter service

Vi har en Suzuki rmz 250 fyrtakt ståendes på jobbet. Det verkar vara en otroligt smidig hoj, kolla om du kan hitta en sån, borde ligga i den prisklassen

Andyman_se skrev:
Vi har en Suzuki rmz 250 fyrtakt ståendes på jobbet. Det verkar vara en otroligt smidig hoj, kolla om du kan hitta en sån, borde ligga i den prisklassen

Vart jobbar du?

Köp en Yamaha WRF250 -03 eller nyare om du ska ha en 250 4-takt.Det verkar vara betydligt mindre ventilproblem på dom än på Kawa/Suzuki och Honda.

Mekus skrev:

Vart hittar jag en sån hoj? Blocket verkar inte vara överfullt med endurohojar, inte i småland iallafall...

jasså fått sålt blackbirden nu, vilken stackare lurade du på den :gnissla
Köp en ktm 660 så blir du mer belåten än du behöver hehe :tungan

RirkarD skrev:
jasså fått sålt blackbirden nu, vilken stackare lurade du på den :gnissla
Köp en ktm 660 så blir du mer belåten än du behöver hehe :tungan

Vad ska jag med en 660 till? Det kommer ju gå helt galet om jag visar mig i endurospåren med en sån

Om du är intresserad av denna hoj så finns den för allmän beskådning på Mc-butiken i Eksjö.

Jag var själv intresserad av den ett tag och igår träffade jag ägaren till hojen när jag var inne i butiken. Frågade lite om priset, han kunde "kanske" gå ned till 40 papp, han är tydligen en sån där som inte har brist på pengar. Han hade fått bud på allt mellan 33000 och 38000 kr. :)

Vad är "mycket" timmar på en enduro? och vart kan man hitta prisrekomendationer på beghojar?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman