Firefly
Sporthojsnörd
Jag har suttit med min bärbara ett tag nu, men så fick jag ett ryck och rensade min stationära helt och ominstallerade allt. Köpte ny skärm och tänkte använda den stationära datorn till enbart grafiskt arbete i photoshop.
Men eftersom jag använder mig av många bilder samtidigt, bilder som alla är av gedigen storlek så går allt väldigt slött.
Det hör ju till saken att jag inte är så haj på hårdvara till datorer, därför vänder jag mig till er som kan detta.
I min dator finns följande som jag vet:
Intel Pentium 4, 2.80 GHz
512 Mb RAM
NvidiaGeForce2 MX/MX 400
Jag fattar ju att det är lite RAM-minne i den. Men räcker det att köpa 2048 Mb RAM så har man en bra dator? Eller är processorn och grafikkortet också väldigt föråldrat så jag lika gärna kan satsa på att köpa en ny dator?
Tack på förhand för hjälpen!
Men eftersom jag använder mig av många bilder samtidigt, bilder som alla är av gedigen storlek så går allt väldigt slött.
Det hör ju till saken att jag inte är så haj på hårdvara till datorer, därför vänder jag mig till er som kan detta.
I min dator finns följande som jag vet:
Intel Pentium 4, 2.80 GHz
512 Mb RAM
NvidiaGeForce2 MX/MX 400
Jag fattar ju att det är lite RAM-minne i den. Men räcker det att köpa 2048 Mb RAM så har man en bra dator? Eller är processorn och grafikkortet också väldigt föråldrat så jag lika gärna kan satsa på att köpa en ny dator?
Tack på förhand för hjälpen!