Vad ska jag göra med alla mina DVD-skivor?

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
För några år sedan tyckte jag att det jettetufft att kolla på film och ville samla på mig en diger filmsamling, använde min dvd-brännare flitigt ett tag. Bredbandet gick varmt.

Nu sitter jag här ett par år senare, känner att dvd-skivor är oldschool och jag kollar endast på hd-filmer. Nu sitter jag här med 2 mindre lådor fyllda med dvd-skivor utan fodral och en sån där aluminium-box med plats för 1000 skivor som är fylld. Totalt drygt 2321 skivor (+/- ett antal som jag vill ha kvar).

Dessa har jag alltså släpat från 2 olika lägenheter när jag har flyttat men jag har aldrig plockat upp någon film och kollat på den.

Vad ska jag göra med mina dvd-skivor? Dom tar plats. Har funderat på att ställa ut dem mitt i centrum och skriva en lapp: "Gratis dvd-skivor, blandat innehåll".
Har försökt ge bort dem till mina kollegor, ingen vill ta alla på en gång.
Åka till tippen med dem? :va
Göra en spegelvägg av en del av skivorna?

Kan väl inte vara nå problem att skänka bort?
jag skulle kunna tänka mig att ta dom, men har fan inte plats med massa jox

Ställ dom innanför porten om du bor i lägenhet. I min tidigare bostad hade vi ett jättesjysst byta-prylar-upplägg som funkade så. Du ställde ner nån bok du inte behövde och tog en annan, eller filmer eller lite vad som helst.

Garanterat kommer grejerna försvinna iaf.

Jag har samma "problem", två kartonger med filmer i fodral och 6-7st 100-packs spindlar med filmer.
Om någon vill ha dem så får de mer än gärna ta skiten, det tar ju emot att bara slänga på tippen helt enkelt och jag kollar aldrig på samma film två gånger om det inte är en extraordinärt bra film och det inträffar väl en gång om året på sin höjd.

Hm, kanske skulle placera dem i stan och skriva en lapp som sagt. Filma när folk går där och plockar åt sig :)

Hm, kanske skulle placera dem i stan och skriva en lapp som sagt. Filma när folk går där och plockar åt sig :)

i mitt trapphus, händer det då och då, att en granne lägger en kartong böcker, dvd's etc i trapphuset och den som vill, plockar på sig det han vill ha. en vecka senare tar han kartongen och det som är kvar och kastar.

gör samma sak.

och filma i smyg, intressant se hur folk reagerar.

Vad ska jag göra med alla mina CD-skivor !?!?
Om jag vill lyssna på en orkar jag inte ens dra fram den, utan tankar ned från nätet istället.
Ska man kasta skiten? Får man nåt om man säljer dom?

Vi kan ha auktion här. En tia för "Miami Vice 1&2". Någon?

Vad ska jag göra med alla mina CD-skivor !?!?
Om jag vill lyssna på en orkar jag inte ens dra fram den, utan tankar ned från nätet istället.
Ska man kasta skiten? Får man nåt om man säljer dom?

Vi kan ha auktion här. En tia för "Miami Vice 1&2". Någon?

Gör som så att du plockar ut dom skivor du fortfarande lyssnar på och rippa i lossless. Sen lägger du dom i en eller flera kartonger som du placerar i ett lagringsutrymme, exempelvis ett förråd (hyr av Teo inom kort).

Resten av skivorna lottar du ut till någon av dina kunder. :tummenupp

Ställ ut dom någonstans där allmänheten kommer åt dom med en skylt "Varsågoda, fildelning the analog way" ta några ni vill ha, ställ dit några ni är less på (ingen kommer att ställa dit några) och vänta på repotaget i lokaltidningen.

Flashback körde väl en sån fildelning, fast i form av skattjakt, några skivor här, några där, och en påse med skivor uppe på svampen i stockholm, för den gick att se på webbkamera
:D

Sen postades platserna i tråden på FB och först dit fick hämta och lägga dit nya om dom ville...

Det måste vara höjden av snålhet när man inte ens kan kasta piratkopior.

Nej då, snål är jag verkligen inte. Däremot är det inget kul att gå till soprummet och kasta skiten. Jag ger gärna bort skivorna till bättre behövande. Lista på filmerna går att ordna :tummenupp

Hade samma "problem", så jag tog ut dom som jag verkligen ville spara och kastade resten.

Skicka dom till Antipiratbyrån, ATT Henrik Pontén. Sätt på en lapp, "Förlåt mig fader, ty jag har syndat".

Haha, det där skulle vara riktigt kul. Kan man skicka paket så att mottagen får betala frakten? Paketen lär väga en hel del..
Hoppas att inte polisen har mina fingeravtryck i något register.. får se till så att jag inte lämnar några dna-bevis (hårstrån eller saliv) bland skivorna antar jag? :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti