Vad ska jag bjuda för en RD 350?

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date

sportbike

Guest
Den här fina RD:n bor för närvarande hos Bengan på Mc-Varuhuset i Stockholm.
En 86:a med 750 mil på mätaren.

Om jag tar över den blir det big-bore-sylta och Jollymoto-pipor osv, i övrigt ska den se helt standard ut.

Vad kan den vara värd tro?

Bifogat

• iPhone4 2011-08-05 068.jpg
    iPhone4 2011-08-05 068.jpg
    234.2 KB · Visningar: 619
Vara värd eller villig att betala för den?

Skulle nog kunna ge bortåt 15t för det gamla liket.

Vara värd eller villig att betala för den?

Skulle nog kunna ge bortåt 15t för det gamla liket.

Självklart talar jag inte om vad jag vill betala för den, Bengan ligger säkert i hängmattan med iPad:en och följer tråden :)

Runt 20 enl Classic Bikes prislista..

Om du raderar tråden och därigenom minskar risken att andra blir varse om att hojen är till salu så kan du nog få det till ett lägre pris... :)

Om du raderar tråden och därigenom minskar risken att andra blir varse om att hojen är till salu så kan du nog få det till ett lägre pris... :)

Äh, vem köper en sån där gammal hink och lägger ner tusentals kronor för att få mer pulver i maskin?

(host-host)

Vad begär dom för den då? Eller är den till salu men inte ännu pris satt?
I så fall skulle jag bjuda mellan 15-20k för den, MAX.
Vad ska du med en 350 till?

Fan va den ser fin ut på fotot du tog. Nyskick.

Beror helt på vad de släpper den för. En sån kan man få för under 10 och samtidigt få betala 30+.
Kan du få den för runt 15 eller någon lapp över så är det garanterad en bra deal.

Vad begär dom för den då? Eller är den till salu men inte ännu pris satt?
I så fall skulle jag bjuda mellan 15-20k för den, MAX.
Vad ska du med en 350 till?

Vad han ska med en RD350 till? Provkör en om du får tillfälle så förstår du. Som en "EDIT" så kan jag säga att RD350 var 750-dödare när den kom.

Last edited:
Om bilden gör den rättvisa så vill jag påstå att folk i den här tråden undervärderar cykeln ganska rejält.
Lär inte finnas många 350:s kvar i det skicket.
Får du den för 25K bör du vara riktigt nöjd då fina exemplar med några tusen mil på mätarna tycks gå lös på bortåt 30K ute i Europa.

YPVS:n kommer sannolikt inte bli samma samlarobjekt som 350LC, men de lär heller inte bli billigare med åren. Priserna har börjat skjuta i höjden på allt vad större tvåtaktare heter.

Om bilden gör den rättvisa så vill jag påstå att folk i den här tråden undervärderar cykeln ganska rejält.
Lär inte finnas många 350:s kvar i det skicket.
Får du den för 25K bör du vara riktigt nöjd då fina exemplar med några tusen mil på mätarna tycks gå lös på bortåt 30K ute i Europa.

YPVS:n kommer sannolikt inte bli samma samlarobjekt som 350LC, men de lär heller inte bli billigare med åren. Priserna har börjat skjuta i höjden på allt vad större tvåtaktare heter.

Tror nog snarare folk inte vill höja den till skyarna till fördel för ts.

Nu har jag redan en, men hade jag inte haft den så hade jag lätt gett 25k för den åtminstone om den har det skick man kan förvänta sig av dom milen.

Tror fanimej jag ska ge Bengan ett bud på denna läckra "ungdomskärlek" imorrn !
Den skulle gjort sig i mitt garage !

Känns som den e värd bra mycket mer än så?
40k känns ju inte som nån omöjlighet? Allt landar ju på köparen, men den börjar ju bli en riktig klassiker.

Skulle som några andra här redan påpekat aldrig vågat bjuda mindre än 25k för den. Med tanke på skicket den är i, (har själv gått förbi den och 500:an som står där dreglandes) är den unik.

visst är den fin o säkert värd mer än en "vanlig" men om 3 år då du trimmat den, säg att den lägger sig nån gång så den blir lite repig så är den värd lika mycket som alla andra :rolleyes:
20+ iaf

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...