Vad ska du/ni göra på Julafton?

Firar den hemma i Kiruna med släkten, massa snö, pepparkakor, julskinka och julklappar. Juldagen firas ute på krogen för att träffa alla andra hemvändare! :fyllisar

Traditionsenligt hemma hos föräldrarna med bror, svägerska, deras lilla kille, och farmor. Känns som att julen blivit rolig igen sen den lille kom med i bilden, ser fram emot att skämma bort honom lite lagom under jularna framöver.

Nyårsfirande blir det i dagarna tre med vännerna nere i en kompis vackert belägna hus i varbergstrakten :)

Jag ser att det är inte bara jag som jobbar julafton....sen på kvällen är det hem till föräldrar med syskon och övriga släkten..

Jobba natten mot julafton, sova på julafton å sen jobba igen julaftonsnatten.

Jag har jour över julhelgen. Så vi får se till att landets kuggar är väloljade medans pöbeln ligger frossar skinka.

Mellan jobb så åker jag ut till syrrans hus med resten av familjen, resten av släkten e för upptagna med små ungävlar.

Hoppas de snöar för då måste jag jobba.

Annars kryssa runt till de olika familje "avdelningarna" och äta. Mamma på ett ställe, pappa på ett ställe och flickvännen och hennes familj på ett annat ställe. :glömdet

Åka snowboard alt. skidor hela dagen, vilket är bästa jultraditionen sedan några år tillbaka.
Julbord på hotellet med familjen.
Hem till stugan för att ge/få någon julklapp innan det blir nån film.

Tänkte ignorera "familjen" detta året och spendera både jul och nyår i garaget. Julen kan fara långt åt h*lve....

Det ända som är bra med julen det är maten, så jag antar att jag kommer äta...

Jag VILL sitta hemma själv i år och äta ett skrovmål på max till middag, men sist jag försökte det så ringde min farmor och hotade med att dö innan nästa julafton om jag inte firade med henne, så jag körde 36 mil för att äta gröt istället.
Det där lät ju nästan lite väl ensamt å bittert! :( Hade inte du några ungar å fira jul med? :va

Jag firar hemma hos mamma, dels av tradition och dels för att det är viktigaste dan av alla att inte va ensam på sen pappa dog. Sen är det ju alltid skönt att vara hemma över jul och bli lite ompysslad, skotta lite snö och stoppa i sig onyttigheter :)

ungefär samma som ikväll. sitta hemma och lyssna på musik. fast det ät skinka istället för kebabpizza...

Det där lät ju nästan lite väl ensamt å bittert! :( Hade inte du några ungar å fira jul med? :va )

Näpp, i år har jag inga ungar att fira med, sen är mina ungar i åldern att dom heldre tar en öl och ser en film än att göra snölyktor och vänta på tomten...

Jul är för små barn och fruntimmer!

Ju mindre jag ser av julen desto bättre är det!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!