Vad ska det vara för hoj för försäkringen ska bli billig?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Hur är systemet?
Hojen ska vara trafikföräkrad eller ev halv om det är riktigt billigt.
En GSX-R i 35-40 tusen kronorsklassen är det som är intressant.

En GSX-R 750 från 89 vad kan den kosta?
Hur stor blir skillnaden mot en GSX-R 1100 från 89?

Hur stor blir skillnaden mot en GSX-R 1100 från 89 mot en GSX-R 1100 från 93?

Nån pratar om att det blir billigt när hojen är äldre än 10år men nån sån gräns verkar inte finnas.

Är det alltid effekt/vikt?

WestW skrev:
Hur är systemet?
Hojen ska vara trafikföräkrad eller ev halv om det är riktigt billigt.
En GSX-R i 35-40 tusen kronorsklassen är det som är intressant.

En GSX-R 750 från 89 vad kan den kosta?
Hur stor blir skillnaden mot en GSX-R 1100 från 89?

Hur stor blir skillnaden mot en GSX-R 1100 från 89 mot en GSX-R 1100 från 93?

Nån pratar om att det blir billigt när hojen är äldre än 10år men nån sån gräns verkar inte finnas.

Är det alltid effekt/vikt?

TUR ska man ha om man ringer, inge annat verkar hjälpa, blir så avis på alla som har fått sina retter helförsäkrade helår för ca: 8500 kr, själv ringer jag en gång i vecka till alla försäkringsbolag & hoppas man ska komma till en telefonist som kan ge den premien till mig. Men nu har jag försökt i nästan 5 månader, men icke sa nicke, den ligger fortfarande kvar på ca: 16 000 kr.

köp min sv istället.. den har du nog roligare på än nån gammal gixxer..

försäkringsklass 5

Jag skulle få betala 13000:- halv/hel för min Gixxer 750 92:a.
Jag är 21(22 iår) bor i Upplands Väsby. Tycket inte jag var så himla farligt.

annars är honda cm400 custom -82 en bra hoj som man kanske kan försäkra för <10000 / he´l / hel :skrämd

//jaG

Cale skrev:
köp min sv istället.. den har du nog roligare på än nån gammal gixxer..

försäkringsklass 5

Blaha blaha. tala för dig själv! :whip

ska du sälja sv:n föresten? Köpa GammelGixxer istället? :p

Jag håller med Cale. Köp en SV eller TRX om du ska ha en låg försäkring. Förvisso dyrare i inköp men definitvt roligare om du tänker fortsätta på Rörken. Bägge dessa går i klass fem och jag betalar 3490 hel/hel för min TRX. Det priset får du aldrig för en klass sju hur mycket tur du har.

Min skulle gå på 13 hel/hel på bilsport (vilkor bas, full bonus), men jag har den halvförsäkrat för 5. Så köp hellre en lite nyare är mitt tips.

Susab hade fram till 1:a April billigare försäkringar på hojar från -91 och tidigare. Jag tecknade min försäkring hos susab den sista Mars och betalar således 3114:- hel/hel på min FZR1000 -91. Hadejag tecknat efter 1:a April så skulle den kostat 7200:- eller nåt sånt. Fortfarande billigast m.a.o...så testa att kolla med Susab om du inte gjort det.

Ett hett tips till er som kan skruva är att skruva ihop en egen hoj eller modifiera den ni har så att ni kan regga den som amatörbyggd fordon. Då blir orginal effekten i regbeviset den effekt som ni lämnat bromsintyg på och ni får en försäkringspremie därefter!. Och besiktingen gör inte skillnad på motorhästar och bakhjulshästar utan anger effekten i din. Min gamla -92 1100R var omreggad på det viste och jag hade en effekt på 57hästar som jag fick försäkra på och jag tror inte ni behöver oroa er vi en olycka för då jag skrotade min med helpipa och rs38or med trattar och dom ifrågasatte ändå inte effekten. Och vad ska dom göra om dom tror att det är mer, köra en kvaddad hoj i rullande landsväg och hävda att du trimmat den, nä knappast?.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026