Vad ska det stå på paketet för att slippa tull (USA)?

WestW skrev:
Är det ett par fälgar för några 5 hundra dollars skriv $100 på paketet och betala lite tull så går dom garanterat igenom utan mer koll. Då öppnas troligtvis inte paketet. Skulle det öppnas vet inte tullen om ett par fälgar är värda $100 eller $1000. Se för attan till att det inte finns några papper eller kvitton på andra summor i paketet.

Men "Reparation" då.... är inte det bra? :va

Jag repeterar mitt föregående inlägg eftersom de flesta inte verkar kunna läsa:

Är paketet märkt med Gift så blir tullgränsen 500SEK. (ca 65 dollar)
Är paketet märkt med Merchandise, 200 SEK, (ca 25 dollar)

Företag markerar alltid "merchandise" eftersom de som frekvent skickar "gift" brukar granskas och torska. Privatpersoner tar ingen risk och kan skicka som gift utan problem. Men som jag tidigare nämnt så är det lättare att bara instruera skriva 20$ värde och så kan dem fylla i resten bäst dem vill. Företag som privatperson.

De flesta alternativ från usa till utland har ingen försäkring alls ändå så värdet kvittar. Förlustandelen ligger kring 1/1000.

/a

EDIT: Det som tullen letar mest av allt i paketen när dem öppnar, förutom olagligheter, är KVITTON. Där står alla värden för din transaktion. Vill ni vara på säkra sidan så be om att dem inte skickar några uppgifter med paketet. Vill tillägga att det är en MYCKET liten del av paketen som får specialgranskning av tullen.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...