Vad ser du för film eller serie just nu?

Har börjat komma på Dark Winds på Netflix, helt ok polisserie i indianreservat (eller vad det heter numera)

Sent from my ASUS_I006D using Tapatalk

Black Bag på Sky Showtime.
Sevärd.

The astronaut, gillade jag.

Man får ha lite överseende med att författare sällan har någon större respekt för naturlagarna men det är väl som vanligt i science fiction.

Hyrde Predator Badlands på sfanytime.
Man lär ju se alla. 😉
Tycker mer om dom gamla filmerna 1,2 och Alien vs Predator.
Men action från start till mål om inte annat. 👍

För många är den kanske inte ens värd att kallas för "serie" men nu har i vart fall premiären gått för i år >>> FARMEN 2026. Som nu för första gången flyttats från Småland till Östergötland. Både farmen och torpet har 2026 flyttats av rent praktiska orsaker.

Jag ska inte dra mitt hat och mina förbannelser över TV4 i den här tråden, men jag är klart grymt irriterad över att vi som saknar både kabelTV, fiber och parabol på taket och bor på landet är helt utlämnad till mobilt bredband (fr o m måndagen 11 januari 2026). Och dessutom är det bara ett starkt begränsat utbud av TV4 vi numera kostnadsfritt kan streama via TV4 Play. :finger

Just sett klart Landman säsong 2.
Billy-Bob's karaktär Tommy måste vara en av dom skönaste j@vlarna någonsin! 😅😎👍

Just sett "Nobody 2"utan att ha sett "Nobody".
Rätt speciell och skapligt överraskade film. 😳😅

Kollar igenom Bond-filmer och konstaterar att det bara är de med Craig som håller som modern action. Brosnan är lite för polerad och det är så många detaljer som är off (vapenhantering inte minst - rent amatörmässig).

De äldsta med Connery är i så fall bättre om man vill se något av de gamla.

Edit: efter att ha sett alla de senaste, så är intrycket ännu starkare. Craig gör ett riktigt bra portträtt av en mänsklig och havererad person. Det finns enstaka saker som kunde gjorts annorlunda för en mer trovärdig historia, men helheten är mycket bra.

Last edited:
Jag såg nyligen "Seven dials" på Netflix och tyckte om serien. Den var föredömlig längd på med bara tre avsnitt också.

A knight of the seven kingdoms.

Lite seg men svårt att inte se George RR Martins grejer. 😊

White Lotus, bästa jag sett på många år, just klar.

The RIP, töntigaste jag sett på många år

Skickat från min SM-A556B via Tapatalk

White Lotus, bästa jag sett på många år, just klar.

The RIP, töntigaste jag sett på många år

Skickat från min SM-A556B via Tapatalk
W.L. ska jag nog se - har haft den på lut ett tag... har en del skådisar med som jag gärna vilar ögonen på om vi så säger.

The Rip är en ganska typisk Netflix/Prime/vadsomhelststreaming-film, men är ändå långt ifrån dålig. Inga stora överraskningar och skådespelarinsatser, men jag skulle nog säga att den tillhör den övre och bättre halvan av de actionrullar som pytsats ut under senare år. Kanske är det för att jag sett en hel del av bottenskrapet - de där rullarna som man glömt fem minuter efter att sluttexten är klar.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back