Vad ser du för film eller serie just nu?

A Quiet place day one
Ganska spännande och helt ok.

Inser att jag är annorlunda.
I alla fall gällande vad jag ser på TV.

Inser att jag är annorlunda.
I alla fall gällande vad jag ser på TV.
Absolut precis ALLA program från Norge som visas i Sverige har temat av en oerhört stolt norsk som blickar ut över fjäll eller fjord och suckar av glädje att få bo i ett så vackert land.

Har de verkligen en så uppblåst självbild?

Absolut precis ALLA program från Norge som visas i Sverige har temat av en oerhört stolt norsk som blickar ut över fjäll eller fjord och suckar av glädje att få bo i ett så vackert land.

Det är så man känner sig när man är i Norge.
Man blir riktigt förbannad. 😡;)

Nu sänds väl inte detta i Sverige än i alla fall.
Och jag hade gärna sett motsvarande serie i Sverige om vi haft någon "Monsen" här.
Risken är väl att det skulle bli någon stureplansinfluencer som prickade alla PK-krav om det gjordes här.

Jag har halva familjen i Norge sedan mer än 30 år. Hade hela familjen där (utom jag) i dryga tio.

Svaret på frågan är tveklöst ja.

Mvh

Tittar på serien ”Jana - Märkt för Livet”.

Riktigt bra, men polisuniformerna och bilarna de använder är väl inte riktigt rätt? Ser mer danskt ut…. Eller är det någon ny design jag har missat?

Mobland på Showtime.
Ganska Guy Ritchie'ig å Tom Hardy gör alltid sitt jobb så klart sevärt så här tre avsnitt in. 👍

Johnny Mnemonic från 95.
Tyckte den var rätt sevärd när den kom.
Kul att se hur dom trodde att världen och hightech skulle se ut 2021.
Dom fick kanske inte till allt precis rätt. 😁
Mindre sevärd nu förstås men åas så är ju Dolph med och det gör alla filmer bättre. 😉

Kollar Doom Patrol igen. Har tidigare sett två säsonger, men tänkte se alla fyra nu och har börjat om för att komma in i historien rätt. Många avsnitt per säsong. En ganska bisarr historia om antihjältar som ändå lyckas (eller nåt sånt...).

Har börjat kolla på Wisting på svt play. Är helt ok även om det som i alla polisserier blir lite överdrivet och ibland fånigt. (Distraktiongranat skadar tre-fyra personer i skogen t.ex. Kanske beror på översättningsproblem och/eller begrepsförvirring.)

Rostiga Roadtrips på SVTplay. har bara sett några avsnitt säsong 1.
Det är så töntigt och tramsigt så det kryper i skinnet men de besöker en del kul ställen och det är gjort för att vara tramsigt (hoppas jag).

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back