Vad se upp med vid köp av Gixxer -02?

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Ort
Arlöv
Hoj
Byter ofta :)
Är på G att köpa en Gixxer 1000 -02. Har aldrig ägt en tidigare o undrar därför:

Vad bör man se upp med, några speciella fel?
Vad skall de ligga i pris (svensksåld <1.000 mil)?
 
Alla hk som finns mellan benen:yoparty Gixxer rockar fett, sorry, kunde inte låta bli.
 
Throttlejunkie skrev:
2514208 Är på G att köpa en Gixxer 1000 -02. Har aldrig ägt en tidigare o undrar därför:

Vad bör man se upp med, några speciella fel?
Vad skall de ligga i pris (svensksåld <1.000 mil)?

Har en och känner ej till att det skall finnas några "kända" fel på -02 modellen. på -01 förekom det att det var fel på trottellägesgivaren men vad jag hört så åtgärdades detta på garanti.

Har även sett att det förekommer snack om att motorerna "tickar" på ventilerna och att det låter illa men det ljudet kommer från insprutningsventilerna och är helt normalt, låter mer när den är kall och går på tomgång/lätt last och det beror ju på att det är då spridarna ger mer bränsle pga att öppningstiderna är längre då.

Förövrigt är det en mycket trevlig MC som jag rekomenderar åt de som har förstånd att använda den, dom går riktigt bra redan i original skick :)

OBS om man väljer en sådan MC och är ovan så är det väldigt lätt att hamna i svårigheter med Polisen eller rent av köra av vägen. Finner själv att det är svårt att köra behagligt när man håller hastigheten:rolleyes:

De nyare modellerna finner jag inte så tilltalande sedan de fått "Busa" lyset men motor och chassie är väl ännu bättre..
 
Throttlejunkie skrev:
2514208 Är på G att köpa en Gixxer 1000 -02. Har aldrig ägt en tidigare o undrar därför:

Vad bör man se upp med, några speciella fel?
Vad skall de ligga i pris (svensksåld <1.000 mil)?
Kolla om kopplingslameller e bytta eller om den hugger när du slirar på kopplingen,, varva den ganska högt som slira som fan,, hugger den kostar de några hundralappar för delar och några tusen hos en meck...

Beroende på hur fin den e... allt mellan 50 och 70 000:- skulle jag nog ge...
 
Finns nog inga spec. fel att leta efter förutom det allmänna skicket, servicebok, antal ägare osv. Men det gör man ju alltid när man handlar. För övrigt en underbar hoj!
 
Maffan skrev:
2515062 Kolla om kopplingslameller e bytta eller om den hugger när du slirar på kopplingen,, varva den ganska högt som slira som fan,, hugger den kostar de några hundralappar för delar och några tusen hos en meck...

Beroende på hur fin den e... allt mellan 50 och 70 000:- skulle jag nog ge...

Tack för tipset Maffan:tummenupp Och alla andra:tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top