Vad säjer Micke Luff egentligen???

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Borde Karlskoga köpa in ett nytt högtalassystem??

Det kanske är jag som har svårt med dialekten. Men jag hör fan inte vad nån av dom säjer när dom ropar ut nån info. Har även svårt att höra vad kommentatorerna säjer under racet.

Jag är också förvånad att man inte hör vad folk säger i högtalare.
Men det gäller ju alla banor och framför allt Falkenberg. Men jag tycker att dom flesta offentliga anläggningar har helt sjukt dåliga högtalaranläggningar.

"sprak sprak, erm host host -ingen rökning i depån ingen rökning i depån"

En vild gissning är att det är en kostnadsfråga, grejerna var säkert bra när dom köptes in för 10-30 år sen, men sen har tidens tand mumsat friskt :( I synnerhet bra PA är ju dessutom ganska dyr, och att köpa något halvdant lär ju inte lösa problemet.

Men å andra sidan, det kanske skulle vara lite lönande att göra det mer intressant för publiken också, med bra högtalare, och då kanske fler skulle komma å kika? Sen att det kanske inte betalar in högtalarna på en tävling, men vill man ha publik måste det ju vara trevligt att komma å titta också :tummenupp

Svårare än man kan tro att få till ljud utomhus... Mängder av faktorer som spelar in! Vind, högtalarelement, placering, antal etc. (Dessutom är det dyra grejer att köpa/uppdatera!)

Står kommentatorn dessutom o mumlar i skägget på någon "inomlandskapligt" obegriplig dialekt så gör ju det knappast saken bättre...

För att inte tala om problemen med grannar!!!!!!
Det brukar väl vara en av orsakerna till att ljudet i högtalarsystemen inte vrids på för fullt.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien