Vad säger SBP om två reg.plåtar?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
En lite konstig fråga....men vad säger besiktningen om man kommer med två reg.plåtar till besiktning? :va
En mini i hjulhuset och en godkänd längs bak? Båda med skattemärke.....

En lite fundering bara.......... :D

minin är ju ingen godkänd regskyllt så den ska dom väl igentligen inte kunna säga nånting om...det skulle såifall vara för att du har 2 skattemärken som dom skulle kunna klaga av någon anledning...men det är ju igentligen inte deras problem utan vägverkets.

Du behöver inte ha något skattemärke för att besikta,det går ju besikta med avställd hoj oxså.

-98 besitade jag en CBR900RR med 2 st godkända skyltar en i hjulhuset och en på bakskärmen. Inte en reaktion fick jag.....dom kanske inte såg den andra..?. De gick bra i alla fall.

Rasorblade skrev:
En lite konstig fråga....men vad säger besiktningen om man kommer med två reg.plåtar till besiktning? :va
En mini i hjulhuset och en godkänd längs bak? Båda med skattemärke.....

En lite fundering bara.......... :D

Minin räknas ju som utsmyckning iom att det inte är en godkänd skyllt! så det ska nog gå kanon!

Ekman#23 skrev:
-98 besitade jag en CBR900RR med 2 st godkända skyltar en i hjulhuset och en på bakskärmen. Inte en reaktion fick jag.....dom kanske inte såg den andra..?. De gick bra i alla fall.

Låter bra!! :tummenupp

Cervantes skrev:
Minin räknas ju som utsmyckning iom att det inte är en godkänd skyllt! så det ska nog gå kanon!
................ :tummenupp

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...