Vad säger ni som kan om följande utrustning?

Men jag kör ju inte på bana.
Funderar till och med mer och mer på att handla jacka och byxor. Hittat ett sett som jag trivs i, men jag gillar dock inte att det står "Living on the edge" på ryggen =(
Känns ju lite muppigt.

Bifogat

• jacka.jpg
    jacka.jpg
    3.7 KB · Visningar: 83
  • byxor.jpg
    byxor.jpg
    1.9 KB · Visningar: 80
Twinner, Zeb_Macahan har haft en Xlite som han var jättenöjd med och köpte en ny nu igen, verkar jättebra...

Akora, byxor och jacka utan dragkedja har en förmåga att åka upp i t.ex ryggen vid en olycka, ta nåt som sitter ihop istället, typ ett halvställ eller helst ett helställ.

akora skrev:
Men jag kör ju inte på bana.
Funderar till och med mer och mer på att handla jacka och byxor. Hittat ett sett som jag trivs i, men jag gillar dock inte att det står "Living on the edge" på ryggen =(
Känns ju lite muppigt.
Är du smart och är rädd om hälsan åker du alltid med både jacka och byxor iallafall, vad är det då för mening att ha ett delat ställ, när ett helställ är mycket säkrare och har bättre passform? Jag vet hur min utrustning såg ut efter min krasch, och tro mig, jag skulle inte vilja prova samma krasch med sämre utrustning (körde med rejsprylar).

valmers skrev:
Är du smart och är rädd om hälsan åker du alltid med både jacka och byxor iallafall, vad är det då för mening att ha ett delat ställ, när ett helställ är mycket säkrare och har bättre passform? Jag vet hur min utrustning såg ut efter min krasch, och tro mig, jag skulle inte vilja prova samma krasch med sämre utrustning (körde med rejsprylar).
Är
detta
din
favve
grupp
Mjusick

Last edited:
Emmi skrev:
Twinner, Zeb_Macahan har haft en Xlite som han var jättenöjd med och köpte en ny nu igen, verkar jättebra...

Akora, byxor och jacka utan dragkedja har en förmåga att åka upp i t.ex ryggen vid en olycka, ta nåt som sitter ihop istället, typ ett halvställ eller helst ett helställ.
Men det sitter blixlås så att man kan sätta ihop byxorna med jackan, det är ju det som är så bra.

valmers skrev:
Jo, fast vid kortare sträckor inne i stan så är det ju grymt skönt att kunna köra med bara jackan.

akora skrev:
Jo, fast vid kortare sträckor inne i stan så är det ju grymt skönt att kunna köra med bara jackan.
Det just vid det tillfället som den gamle skämtaren Murphy ser till att Gösta, 84, blinkar höger och svänger vänster fem meter framför dig. Aj.

Har redan varit med om det en gång.. tror du han vill jävlas med mig i år också?
Den där Murphy är ju inte alltid så där värst bra

Exakt ett sånt ställ kör jag med!

Tycker det sitter skönt, har inte haft problem med dragkedjor än i alla fall ....

:tummenupp

Edit: Det är väl när man tjockar till sig som dragkedjorna blir ett problem ... :va

:hej

Last edited:
Hej

Är beredd att hålla med tidigare inlägg.

Raid hjälmen är lite i bullrigaste laget med öronproppar blir det ok...men jobbigt att behöva hålla red apå dem hela tiden.

/BW

Som det ser ut just nu så är det följande utrustning som gäller:

Skinnställ: Alpinstar TZ-1
handskar: Arlen Ness Storm
Hjälm: XR-1000
Stövlar: Oxtar TCS GORE
Ryggskena: UFO

Provade TZ-1 men valde Arlen Ness Metal i stället. Ångrar mig icke.
Köpte även Storm-handskarna.
Och ja, Oxtar-stövlarna knarrar för djävligt, men jag älskar dem ändå.
Är supernöjd med rubbet. :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...