Vad säger ni om denna då? när det snackas om milda straff

Duktigt!! Äntligen lite hårdare straff! Tycker det daltas för mycket med brottslingar i allmänhet. Gör man grövre olagligheter som orsakar annan smärta (fysisk eller psykisk) eller större förlust skall det dömas hårdare straff! Kanske inte funkar som regel i alla fall men ändå; hårdare straff är bra. Känns ju aldrig kul när man får höra att kriminella åker in i typ 6 månader, eller typ samhällstjänst för våldtäkt (!), och sen har tillgång till typ tv-spel, och typ slappar o glassar under fängelsetiden. Fängelse ska va fängelse; inga smuttprylar, obekväma sängar, små celler, som sagt obehagligt. Det är ju trots allt ett straff att sitta i fängelse. Inte semester.

Last edited:
Den här diskussionen tror jag bestämt vi haft förut.

Jag nöjer mig med att nöjt notera att domstolen utnyttjat straffskalan, och åker på semester. Den här tråden är säkert kvar när jag är tillbaka.

Ha det så kul!

t-rex skrev:
Den här diskussionen tror jag bestämt vi haft förut.

Jag nöjer mig med att nöjt notera att domstolen utnyttjat straffskalan, och åker på semester. Den här tråden är säkert kvar när jag är tillbaka.

Ha det så kul!

Du måste minnas fel, eller så var det mycket längesen.... :rolleyes:

Chris Ash skrev:
Du måste minnas fel, eller så var det mycket längesen.... :rolleyes:

Sa ju 'när det snackas om' och hänvisade till en viss artikel som sträcker sig 6 sidor. Komigen, hlp till nu måste hålla mig vaken nån timme till sen har jag återigen perfekt dygnsrytm. :tummenupp

Visst är 14år ett bra straff MEN detta är i tingsrätten!Där gamla pensionärer utan någon som helst juridikutbildning som sitter o sover.De där busarna kommer tveklöst att överklaga ,och hovrätten är som det värsta rabattvaruhuset!! Har själv suttit med i ett par tusen förhandlingar så jag tycker nog att jag har lite koll på prylarna.

poke skrev:
Visst är 14år ett bra straff MEN detta är i tingsrätten!Där gamla pensionärer utan någon som helst juridikutbildning som sitter o sover.De där busarna kommer tveklöst att överklaga ,och hovrätten är som det värsta rabattvaruhuset!! Har själv suttit med i ett par tusen förhandlingar så jag tycker nog att jag har lite koll på prylarna.

Det var ju fan också, aldrig får man vara glad tom jag var nöjd med det straffet.
Fast enligt dem här trådarna om bla straff som hänvisas till så är det mer moget och visar på ett "bättre" samhälle när man dömer till korta straff och gullar lite med dem under tiden... :gnissla

ganska lagom... kunde nästan vara hårdare, tänk så många människor de skadat psykiskt för livet, de kanske t.o.m. måste byta jobb!

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard