Vad säger lagen?

Tänk på vad du erkänner bara.Har du sagt att du varvade 11000 varv så kan dom ju räkna ut hur fort det gick oxå.Var det en 50-sträcka så lär det ju gått "lite" för fort.Att du "ofrivilligt"fick ett res kan ju berott på nåt tekniskt problem oxå,huggande koppling el dyl.

CHROLO skrev:
Kul att kollegan tycker att han kan teckna. Det är han som ska bevisa att det ligger till som han påstår. Jag tycker det låter minst sagt tunnt. Ser med spänning fram mot upplösningen.

Han borde rita en bild av en wheelande hoj också... så är ju bevisen klara... :tungan

(annars håller jag klart med dig.. svårt att bevisa en wheelie i efterhand, bara på märken i backen....)

Dessutom.. att man har knäpuckarna skrapade betyder ju inte att men kört vårdslöst.. eller... det kan ju ha skett på bana t ex...

Min tolkning av lagen gällande offentlig försvarare innebär att rätten tyckte att det var onödigt att lägga pengar på en sådan, när bevisen är så dåliga att du ändå kommer att gå fri..

Last edited:
Angående ett hjul i luften så finns det ju flera fall där vedebörande klarat sig pga att det inte funnets en själ i närheten.

Lycka till i vilket fall

(Polisen var iof rätt snabbt på plats när jag körde i diket också, och det var rätt uppenbart att det gått för fort när jag la omkull, men på frågan hur fort jag kört svarade jag bara att jag inte kollade på mätaren - Vi säger väl de då svarade de med ett flin. I deras rapport stod det möjligen/troligen för hög fart i kurvan :D läs 140 på 70 väg, dock tämligen obebott, bara en stackars reflexstolpe som fick ge sig, och den reste jag och en av poliserna upp igen)

Gashäng då? Kan man bli dömd för vårdslöshet när man inte rår för att gasvajern kexat ihop?

Säger som Chrolo - intressant case, nyfiken på upplösningen. Mycket subjektivt tyckande av polisen och bilisten... frågan är väl om du kan "fällas" för nåt annat än att du trillat pga haren/älgen/stenen/frampunkan.
Lycka till!

FAN!

Nu har man tageit ledigt från jobbet och allt, å så får man ett brev idag

"Ni har kallats till förhandling i tingsrätten den 28 april ...bla bla...
Denna förhandling har ställts in
Ni ska alltså inte komme denna dag"

Nån som ska med ut och TOK-KÖRA!!!? :yoparty

sportarn skrev:
Inte tillåtet att ljuga, däremot att inte berätta alla detaljer är helt ok.

håller helt med dig..!
Ingel: säg bara sanningen så ordnar sig allt, -Det va inte jag, det va inte jag!! :hihi
hoppas det löser sig på ett smärtfritt sätt.

andersson_81 skrev:
håller helt med dig..!
Ingel: säg bara sanningen så ordnar sig allt, -Det va inte jag, det va inte jag!! :hihi
hoppas det löser sig på ett smärtfritt sätt.

Kolla sista inlägget, det verkar inte blå nåt av det hela :banana

inte på ett tag i alla fall

sportarn skrev:
Inte tillåtet att ljuga, däremot att inte berätta alla detaljer är helt ok.

Den som är åtalad står icke under ed... han kan ljuga helt lagligt... det är åklagaren som ska bevisa/överbevisa gärningen

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing