Ok, så här är det:
Jag har svängt av en väg och likaså har har bilen framför mig gjort så vi båda börjar på 0 km/h på den nya vägen. Körskolan säger ju att man ska inte mjäka när man accar så jag gasar väl på och kör om bilen framför. Vid 6-7000 varv så lyfter framhjulet och släpps väll ner vid 11000 varv ungefär (helt vanlig lugn och fin accelerationswheelie) och jag puttrar vidare.
2 km senare hittar bilföraren mig i ett dike och ringer länsman, som antar av skrapmärken på asfalten att jag har lyckats 12:a. Sen fotograferar han vägen och börjar skriva rapport.
Bilföraren berättar om min snygga wheelie
i början av vägen till polisen.
Nu ska jag den 25 april
till domstol och skämmas. Att jag skulle ha slått över på bakhjulet minns jag inget om (minns bara att jag låg på tanken och vobblade innan jag for ner i diket) men hur är det med powerwheelien? är jag körd redan där? Det va ju inte meningen?
kul början på säsongen om det skiter sig...
Jag har svängt av en väg och likaså har har bilen framför mig gjort så vi båda börjar på 0 km/h på den nya vägen. Körskolan säger ju att man ska inte mjäka när man accar så jag gasar väl på och kör om bilen framför. Vid 6-7000 varv så lyfter framhjulet och släpps väll ner vid 11000 varv ungefär (helt vanlig lugn och fin accelerationswheelie) och jag puttrar vidare.
2 km senare hittar bilföraren mig i ett dike och ringer länsman, som antar av skrapmärken på asfalten att jag har lyckats 12:a. Sen fotograferar han vägen och börjar skriva rapport.
Bilföraren berättar om min snygga wheelie

Nu ska jag den 25 april

kul början på säsongen om det skiter sig...