Vad säger lagen om MPH på hastighetmätaren?

Winston

Motardägare
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Buell XB9R
Tjena!
Vad säger lagen och besiktningen om MPH står som huvudhastighet på mätaren? (km/h står smått i en inre ring) Förra ägaren sa att besiktningen påpekat det något år, men ingen åtgärd. Jag ska ändå byta en lampa så då tänkte jag passa på och byta till km/h samtidigt. Blir kanske blå belysning också :tummenupp ... Vem säljer mätartavlor till schyssta priser?

Den dominerade skalan skall vara i km/h. Du löser det vid besiktning eller reg.besiktning genom att tejpa över mp/h skalan och sliter väck tejpen efter besiktning (alltså på glaset). Har gjort detta ett flertal gånger och är ett lagligt sätt, besiktningsgubbarna kan inte göra något åt det.

Tjena!
Jag har funderat på ett tonat kåpglas, men tycker inte att det är värt o lägga runt 900 på ett. :( Därför har tankarna på att göra det själv kommit fram. Det finns ju spray för det, så sprayar man insidan av rutan borde det se bra ut!? eller? :va Nån som vet om det går att ta bort det sprayade lagret om det inte blir snyggt? Tänkte med t. ex. lösningsmedel... hur reagerar plasten då?

Många frågetecken nu! :va Nån som har erfarenhet eller teorier om detta?

// winston.

Resultatet av toningsspray blir, enl min erfarenhet, nästan aldrig bra och kåpglaset kan bli vitt av ex förtunning eller annat lösningsmedel.
Köp nytt eller varför inte begagnat är mitt råd...

Chefen Alabama skrev:
Resultatet av toningsspray blir, enl min erfarenhet, nästan aldrig bra och kåpglaset kan bli vitt av ex förtunning eller annat lösningsmedel.
Köp nytt eller varför inte begagnat är mitt råd...

Ok..misstänkte detta! Får fundera eller ev. prova på annan plast ruta innan.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!