Vad säger lagen om MPH på hastighetmätaren?

Winston

Motardägare
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Buell XB9R
Tjena!
Vad säger lagen och besiktningen om MPH står som huvudhastighet på mätaren? (km/h står smått i en inre ring) Förra ägaren sa att besiktningen påpekat det något år, men ingen åtgärd. Jag ska ändå byta en lampa så då tänkte jag passa på och byta till km/h samtidigt. Blir kanske blå belysning också... Var finns det mätartavlor till schyssta priser?

Winston skrev:
Tjena!
Vad säger lagen och besiktningen om MPH står som huvudhastighet på mätaren? (km/h står smått i en inre ring) Förra ägaren sa att besiktningen påpekat det något år, men ingen åtgärd. Jag ska ändå byta en lampa så då tänkte jag passa på och byta till km/h samtidigt. Blir kanske blå belysning också... Var finns det mätartavlor till schyssta priser?

Har haft en likadan båge som dig med samma mätare där km/h står med liten stil innerst.

Det är inte troligt att de påpekar detta på bilprovningen men när jag var där med den sista gången sa farbron där att om det är en petig besiktningsgubbe där så kan han anmärka på att km/h inte är den dominerade skalan (mindre text) och därmed inte ok. Hans rekomendation till nästa gång jag besiktade var att tejpa över miles skalan då är ju helt plötsligt km/h den dominerade och enda skalan.

/Urban

Ok. Då vet jag att det går och göra så iaf. Fast det känns ju som om det är en sak dom aldrig skulle fälla en på, men får väl ha tejp i fickan om det krisar. :hihi Lutar ändå åt ett byta till eurostandard! Färg på mätarbeslysning lär det väl inte finnas någon lag på? Bara det syns!

Winston skrev:
Ok. Då vet jag att det går och göra så iaf. Fast det känns ju som om det är en sak dom aldrig skulle fälla en på, men får väl ha tejp i fickan om det krisar. :hihi Lutar ändå åt ett byta till eurostandard! Färg på mätarbeslysning lär det väl inte finnas någon? Bara det syns!

En nyfiken fråga vart har du köpt din båge någonstans och när?

Är det en 87a?

/Urban

sir Urban skrev:
En nyfiken fråga vart har du köpt din båge någonstans och när?

Är det en 87a?

/Urban

Jag köpte den för 3 veckor sedan av en kille i Ljungby(Småland). Det är en -86a. Han jag köpte den av har haft den sedan -97.

Winston skrev:
Jag köpte den för 3 veckor sedan av en kille i Ljungby(Småland). Det är en -86a. Han jag köpte den av har haft den sedan -97.

Bra så att inte verkstan skickat ut min som blev skrotad.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back