vad säger lagen om lackning?

Så länge den blir mattsvart så e det lungt :rolleyes:
Nej men det ska inte vara några problem

Perkidde skrev:
om man lackar om sin båge i nån annan färg vad säger lagen och besiktiningen om det?

däremot får man inte lacka bilen blå/vit och skriva potatis på sidorna... :D finns visst nån som provat.

Min va besiktigad flera gånger mattsvart men de står fortf. flerfärgad i papprerna!

erik skrev:
däremot får man inte lacka bilen blå/vit och skriva potatis på sidorna... :D finns visst nån som provat.

OT: I Norrtälje rullade det en gammal raggarbil för en 7-8 år sedan som var maskerad till "potatis-bil". Den hade till och med två upp och nervända "bullens" pilsnerkorvburkar på taket för att simulera saftblandare.. Den skrämde mig flera gånger pga sin naturtrogenhet..

MostWanted_NKPG skrev:
vid flygande besiktning så är det nog kört om polisen ser att du har lackat om den!!!

ähh... typ dom E inga probleM... *ler* Azzå ba MAn hAr thinner me zig zå kaN typ maN kÖra ifrån ZnuTeN Å tVättA av deN nYa fäRgEN!!! *skrattar*

Har haft lite olika färger på min jonne men besiktningen har aldrig knorrat.

MostWanted_NKPG skrev:
vid flygande besiktning så är det nog kört om polisen ser att du har lackat om den!!!

Å vad har polisen med att göra vad man har för färg på hojen, tar dom den i beslag eller :confused:

Denna såg jag på väg hem från motocross VM i Uddevalla.

Bifogat

• 2004-07-04 0051.jpg
    2004-07-04 0051.jpg
    40.1 KB · Visningar: 142
Bjorn N skrev:
OT: I Norrtälje rullade det en gammal raggarbil för en 7-8 år sedan som var maskerad till "potatis-bil". Den hade till och med två upp och nervända "bullens" pilsnerkorvburkar på taket för att simulera saftblandare.. Den skrämde mig flera gånger pga sin naturtrogenhet..

Den bilen fanns kvar för nåt år sen. Men de hade bytt ut korvburkarna mot PrippsBlåburkar istället, eftersom korvburkarna rostade :lol

Blåvit

erik skrev:

Såg en gammal Saab 4 om de kan heta så de som kom före saab 99 där det stod snut på den var blå och vit, med blåa sirener på detta i Hedemora i Dalarna får se hur länge det funkar !!

erik skrev:

Jag åt på Lappens idag i Hedemora då det passerade en Saab V4 som det stod SNUT på :)
Förövrigt var alla ungdomar nogranna att varva ur sina bilar lite extra när dom körde förbi korvmojen :lol

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman