Vad säger lagen om att monterar speglar med extra blinkers i?

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Ort
Varberg
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
Tja!

Kamraten har valt o beställa speglar med blinkers o frågade om jag hade nåt intresse av likadana. Cool modell som är mycket snyggare än det jag har. Dessa är är dessutom utrustade med blinkers. Hade ju gärna kopplat in dem om man får. Får man det? (Min hoj har inte några spegelblinkers från fabrik.)


/David
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Ska bli intressant att höra vad som gäller. Jag monterar gärna handskydd med inbyggda blinkers på mina framtida supermotarder/liknande.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det hela faller väl på helfordonsgodkännande, men annars så har jag en hoj som är utrustad med blinkers i backspeglarna från fabrik, så det är inget som egentligen hindrar att ha det verkar det som. Förutom det där jävla helfordonsgodkännandet.
Sedan brukar varesig länsman eller besiktningen bry sig om det så värst mycket så länge de uppfyller kravet att synas framifrån och från sidan.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Så länge originalblinkers sitter kvar på hojen och är kopplade så borde ingen kunna anmärka på att man kompletterat med ytterligare blinkers.

Att fundera över: hur mycket sämre siktfält får man i de nya, coola backspeglarna...?
 

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Ort
Varberg
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
De är rätt stora och de sticker längre ut än de jag har som består av ganska mycket axel o armbåge i synfältet. Er6n som det gäller i mitt fall finns spegelförlängare till från Kawa själva just för att åtgärda detta klagomål. (Som är i princip lika dyra som speglarna jag tagit upp här.)
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Besiktigat med blinkers i speglarna "kina skräp utan e märkning " 4 gånger på 2 olika hojar men med riktiga blinkers på med och dom har inte sagt nått om dom.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag skulle inte sätt på backspeglar me blinkers på hojen för anser att de ser så himla fult ut, men alla får tycka/göra som dom vill...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top