Dela med antal sålda objekt i europa exempelvis för att få en lite mer intressant bild även om det inte säger mkt det heller. En lättsam fingervisning dock.
Absolut, man kan bena ner det väldigt mycket från det jag presenterat men allt det här var medvetet. Alltså jag pallade inte att sitta o göra formler i Excel utan jag räkna allt detta manuellt förutom % som jag körde via sidan länkad i första inlägget. I vol 2 kanske jag även lägger in basic märke/motorcycle för att få ett ursprung och sedan två sökningar med "positivt" värde, ex märke/motorcycle/best eller vad nu som kommer fram som lämpligt i sökandet efter bra sökord

Men att försöka få fram viktat medelvärde o allt vad det heter för att beräkna statistiken är inget jag troligen lägger ned så mycket energi på. Som sagt jag skriver bara ned vad sökmotorn presenterar och därav rubriken

Säger ju inget om hur populärt hitta.se är bara att många är tillräckligt korkade för att skriva en känd adress i sökfältet istället för i adressfältet.
Kan ju kanske bero på att ex Chrome fungerar som en sökmotor och adressfält i ett

Last edited: