Vad säger Googles sökträffar om din hoj?

Dela med antal sålda objekt i europa exempelvis för att få en lite mer intressant bild även om det inte säger mkt det heller. En lättsam fingervisning dock.

Absolut, man kan bena ner det väldigt mycket från det jag presenterat men allt det här var medvetet. Alltså jag pallade inte att sitta o göra formler i Excel utan jag räkna allt detta manuellt förutom % som jag körde via sidan länkad i första inlägget. I vol 2 kanske jag även lägger in basic märke/motorcycle för att få ett ursprung och sedan två sökningar med "positivt" värde, ex märke/motorcycle/best eller vad nu som kommer fram som lämpligt i sökandet efter bra sökord :tummenupp

Men att försöka få fram viktat medelvärde o allt vad det heter för att beräkna statistiken är inget jag troligen lägger ned så mycket energi på. Som sagt jag skriver bara ned vad sökmotorn presenterar och därav rubriken :)

Säger ju inget om hur populärt hitta.se är bara att många är tillräckligt korkade för att skriva en känd adress i sökfältet istället för i adressfältet.

Kan ju kanske bero på att ex Chrome fungerar som en sökmotor och adressfält i ett :) Bekvämt är det iaf.

Last edited:
Jösses.

Fick en flashback till dagarna på KTH.

Nu ska jag gå och dricka batterisyra för att se om jag fortfarande lever.

Absolut, man kan bena ner det väldigt mycket från det jag presenterat men allt det här var medvetet. Alltså jag pallade inte att sitta o göra formler i Excel utan jag räkna allt detta manuellt förutom % som jag körde via sidan länkad i första inlägget. I vol 2 kanske jag även lägger in basic märke/motorcycle för att få ett ursprung och sedan två sökningar med "positivt" värde, ex märke/motorcycle/best eller vad nu som kommer fram som lämpligt i sökandet efter bra sökord :tummenupp

Men att försöka få fram viktat medelvärde o allt vad det heter för att beräkna statistiken är inget jag troligen lägger ned så mycket energi på. Som sagt jag skriver bara ned vad sökmotorn presenterar och därav rubriken :)

Kan ju kanske bero på att ex Chrome fungerar som en sökmotor och adressfält i ett :) Bekvämt är det iaf.

OT
Va konstigt att Google tycker att man alltid ska söka via deras sökmotor i deras browser hur korkat det än är, jag undrar hur dom tjänar sina pengar :va Jo man brukar ju ringa Poolia och fråga var man har sina rena strumpor istället för att kolla direkt i strumplådan, känns smart :rolleyes:

On topic, kul är det hur som helst.

Last edited:
OT
Va konstigt att Google tycker att man alltid ska söka via deras sökmotor i deras browser hur korkat det än är, jag undrar hur dom tjänar sina pengar :va Jo man brukar ju ringa Poolia och fråga var man har sina rena strumpor istället för att kolla direkt i strumplådan, känns smart :rolleyes:

On topic, kul är det hur som helst.

Tror faktiskt man får välja sökmotor när man installerar Chrome, visst säkerligen var Google defaultvalet om man inte ändrar något precis som B(l)ing säkert är det om man trycker i IE.

Tror faktiskt man får välja sökmotor när man installerar Chrome, visst säkerligen var Google defaultvalet om man inte ändrar något precis som B(l)ing säkert är det om man trycker i IE.

Antagligen. Och sen har Bill bestämt sig för att vi ska bli ännu B(I)ngare eftersom Adressfältet är pyttelitet och sökfältet jättestort i IE 9.:huvet

Vi blir med våld tvingade in i molnet och när väl alla är där kommer vädergudarna krama blodet ur oss.

Last edited:
Alltså, vad är det då räknar på? Antal upplevda fel på berörda hojar? Eller har jag massuppfittat? Men finns det ens så många sålda R1000RR som du får träffar?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti