Vad säger folket om Gas gas?

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Som topicen säger vad har ni för erfarenheter av gas gas?

Har hört saker som att det är svårt att få tag på reservdelar och att dom går sönder titt som tätt, barnsjukdomar osv.

Dom modellerna jag har kollat på är 400/450 årsmodell 02 och framåt.

Tacksam för svar! :)

Jag har aldrigt ägt en GG, så jag talar inte av egen erfarenhet, men jag reagerade tidigare på att de var billiga. Insprutning, elstart, Öhlins och ändå inte speciellt dyra. Därför surfade jag runt en hel del, framförallt på soe.se. _OM_ man nu ska dra slutsatser av vad andra på nätet tycker (vilket du verkar vara ute efter), så ska man se upp en del, speciellt med fyrtaktarna. Tvitaktarna däremot verkar vara OK. Fyrtaktarna påstås vara slöa och sakna kvalitet.

min 01a har kasst elsystem och lite knasiga konstruktioner

t.ex.
trådar som spricker när man kollar på dom
jag har inte lyckats komma på ett sätt att få loss gaffelbensskyddet utan att ta loss framhjulet

men det skulle jag tro dom har blivit bättre på

delar är inget problem tycker jag, bara att hitta någon som tar hem från jofrab så är det löst :)

Körde 15 mil innan min 450-03 rasade (90mil totalt), var troligen ett fabrikationsfel enligt verkstan.
Sen tog det 2månader innan alla grejor hade kommit.:mad:
Effektmässigt gick den lika bra som japanska enduro, men såhär i efterhand hade jag nog lagt några 1000 extra och fått ett "känt" märke.

Gasgas

Hej jag har haft 2st gasgas 250cc enduro en 04 å en 05 båda var kallas bra dålig alu i bakram den spricker och att fotpinnarna gick av med det köper man eftermarknadsgrejort till yz 05 samma.det var dom poblemen jag hadde körde väl ca 250timmar med dom. Har kompis som har 450 och dom har fungerat bra dom med. Vad jag har hört ska man kanke akta sig för 400an men det är bara rykten jag hört. Jag hadde aldrig problem med reservdelar.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien