Vad säger folk om Hayabusan?

mitche

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2005
Hoj
CBR1000RR
Hade tänkt mig en R1 men kan komma över en Hayabusa för en rimlig penning.

Går de att jämföra, är HB'n bara en snabbkryssare? Kan man leka med den, knäskrap på bana osv, eller är den för stor?

Åsikter, tack.

/m

Vi kan ta ett race du och jag :tummenupp Du på en hayabusa och jag på min K5a! Sen kommer du att utesluta både hayabusa och R1a :hihi Hayabusa är en bil på 2 hjul. Men fan va ball den är!

jo, du har nog rätt....

2Wheeldrive skrev:
Vi kan ta ett race du och jag :tummenupp Du på en hayabusa och jag på min K5a! Sen kommer du att utesluta både hayabusa och R1a :hihi Hayabusa är en bil på 2 hjul. Men fan va ball den är!

Jag testkörde en GSX-R 1000 -05a i veckan och blev total såld. Tyvärr räcker bara pengarna till typ en 00a eller 01. Sitter bättre på R1an än på Suckan...

:confused: blir nog en retta iallafall...

Jag tror dessutom att busan har lite problem med markfrigång vid hård bankörning.

Rätta mig om jag har fel, någon..

Annars tycker jag busan e skön o köra, och själv tycker jag inte att den är så klumpig som man kan tro. Jag har dock bara provkört i ~30 min.. (men sköj va det för den va trimmad 3 ggr och bänkade över 230 bhp !!! ).

Om du väljer mellan en R1a eller hayabusa så måste du tänka på hur du vill använda hojen... Det är 2 olika världar, Hayabusa är mer begränsad än R1an! R1an kan du både köra bana med och landsväg. Med hayabusan kan du både slå hastighetsrekord och glida :öl

Den funkar till det mesta, har ägt en buse i 4 år tills jag bytte.
Men som sagt, den har en något begränsad nedläggningsvinkel, både generatorkåpa, sidokåpor och ljuddämpare tar i vid kraftigt nedlägg.
Den är lite tung så den skjuter på bra vid kraftiga inbromsningar. Men jag tyckte att den funka bra både på bana och på landsväg.

Banåkning : Njaa ... om man är väldigt duktig kanske ...
Motorväg / landsväg : Finns ingen bättre !
Långturer : Helt rätt
På stripen : Japp !
Utanför korvkiosken : Funkar där med :)

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...