Vad säger försäkringsbolaget?

RSV_R skrev:
Jag fick inte en krona för mörkt kåpglas, andra blinkare och titan slipon! Och jag blev påkörd av bilist, så det var inte mitt fel.

Tack TH för det... :lol

..dom hatar nog Mille för när jag hade en och det skulle till ersättning da
ville dom inte ge ett öre för Renegade systemet + andra pryttlar... da gav jag dom förslaget att jag tar jag av sakerna och aterställer hojen till ursprungligt skick vid ev inlösen.. MEN det fick jag inte..... :mad:

Behöver man ens nämna att man bytt bolag.....

Nogger skrev:
..dom hatar nog Mille för när jag hade en och det skulle till ersättning da
ville dom inte ge ett öre för Renegade systemet + andra pryttlar... da gav jag dom förslaget att jag tar jag av sakerna och aterställer hojen till ursprungligt skick vid ev inlösen.. MEN det fick jag inte..... :mad:

Behöver man ens nämna att man bytt bolag.....

Hatar nog alla hojar, för då det gällde hade jag en GSXR-600.

RSV_R skrev:
Jag tycker man ska ringa bolaget. TH har väl gjort reklam för att man ska kunna försäkra motivlacker mm.

Så det är nog ingen dum idé om man vill vara säker...

Ja jag har ju TH så jag hoppas att det går utan att jag får betala det dubbla varje år. Man vill ju inte sitta där efter allt slit med hojen och inte få tillbaka nåt. Förhoppningsvis händer ju inte nåt men man vet aldrig

heathrow skrev:
Om jag nu modifierar min hojj, rensad bakdel, miniblinkers fram och bak.

Sen drar jag ut på vägen och blir påkörd, eller att jag kör på något, t.ex om någon kör ut och hävdar att dom inte såg mig blinka?

Vad säger försäkringsbolaget? har någon varit med om detta? Gäller försäkringen vid modifikation?

:huvet :Bugar

Men är det inte så att man inte kan skylla skulden på den som inte blinkar? Vill minnas att jag fick lära mig en gång i tiden att man alltid ska blinka, men att det inte ger något "juridiskt övertag" att göra det.
Eller har det också ändrats nu för tiden?

heathrow skrev:
Om jag nu modifierar min hojj, rensad bakdel, miniblinkers fram och bak.

Sen drar jag ut på vägen och blir påkörd, eller att jag kör på något, t.ex om någon kör ut och hävdar att dom inte såg mig blinka?

Vad säger försäkringsbolaget? har någon varit med om detta? Gäller försäkringen vid modifikation?

:huvet :Bugar

dom kommer att säga att du försäkrat en standard hoj sen om det e guld i ramen så bryr dom sig ej det bästa e att värdera hojen o visa upp den innan du kör om du vill ha ut nogot. ta bilder låt f bolaget ta dom :tummenupp
du kan jau ha fotat en annan hoj kan dom säga

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...