Vad säger besiktningen ?

Hoj_henke

No fuck no ride !
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
vad säger besiktningen om jag stoppar i en 750 motor i en 600 ram?? behöver jag nåt intyg eller dylikt för att gå igenom besiktningen, och isf hur skaffar man sig det där intyget?? mm

någon som har erfarenhet av det??

tack på förhand för alla svar..
 
Hoj_henke skrev:
2228409 vad säger besiktningen om jag stoppar i en 750 motor i en 600 ram?? behöver jag nåt intyg eller dylikt för att gå igenom besiktningen, och isf hur skaffar man sig det där intyget?? mm

någon som har erfarenhet av det??

tack på förhand för alla svar..

Tror inte de märker nått...
 
De kollar aldrig, har inte varit med om det iaf. Inte ens på reg.bes kollar dem...
 
Kan bara bekräfta, besiktningen kollar inte det.
Men det är klart har du en jävla oflyt och en grinig besiktningsman vet hur motorn "ska" se ut så vet jag inte... Ha en bra förklaring i bakfickan
 
Hoj_henke skrev:
2228409 vad säger besiktningen om jag stoppar i en 750 motor i en 600 ram?? behöver jag nåt intyg eller dylikt för att gå igenom besiktningen, och isf hur skaffar man sig det där intyget?? mm

någon som har erfarenhet av det??

tack på förhand för alla svar..
antar att du sett den på blocket?
20papp, och tysk reg.

Fanns en tråd om den förut.

Om det är den du menar
 
Det är nog iofs mycket svårare att ta sej igenom en *regbesiktning* än en vanlig besiktning.

Jag skulle inte våga prova om jag inte hade fått den RIKTIGT billigt.
 
Om du filar bort kubikstorlekens instämpling på vänster sida av cylinderns fot kan inte ens jag avgöra från utsidan om det är en 600 eller 750 - än mindre besiktningsmannen.
 
andersbrink skrev:
2233148 Om du filar bort kubikstorlekens instämpling på vänster sida av cylinderns fot kan inte ens jag avgöra från utsidan om det är en 600 eller 750 - än mindre besiktningsmannen.
Förutom att dom kan bli lite misstänksamma över att det är bortslipat... :rolleyes: Men allt går ju att lösa :hihi
Enda problemet är väl att den kan bli svårsåld. Jodå, jag lovar, det är en 750, fast det står 600 överallt... :hihi
 
Hoztic skrev:
2233423 Enda problemet är väl att den kan bli svårsåld. Jodå, jag lovar, det är en 750, fast det står 600 överallt... :hihi
Bänka den. Vridkurvan ger en rätt bra indikation på cyl.volymen.
/u
 
kollas inte motornummer på hojar numera ? iaf vid regbesiktning ?

Isåfall lär det väl skita sej ?
 
När jag reggade min kollade man bara att det fanns ett nummer. Motornummret står ivfsh inte i mitt reg.bevis. Förmodligen bara en stöldkontroll. Det går att montera en 1052-vev utan modifikationer i ett 88-89 750-block. Det går att montera en 1127-vev med smärre avslipningar i blocket. Trots ett äkta 750 motornummer/motorblock kan det sitta en strokad 1127-vev i den och vara på hela 1569 kubik (66 i slag och 87 i borr).

GlennB skrev:
2235246 kollas inte motornummer på hojar numera ? iaf vid regbesiktning ?

Isåfall lär det väl skita sej ?
 
Risken med fel motor i ramen är väl egentligen bara om något händer. Polaren vurpade en gixxer600 med 750motor i och fick inte en spänn på försäkringen. DÅ upptäcktes det illa kvickt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top