Vad prioriterar ni i livet?

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Som rubriken lyder tycker jag det skulle vara väldigt intressant att få reda på vad mina medmänniskor prioriterar här i livet.

Själv har jag svårt för att riktigt sätta nummer på vilket jag tycker är viktigast. Karriären är oerhört viktig men det är förmodligen för att jag är så pass ung att jag inte ens funderat på barn och familj än. Men jag kan tänka mig att familjen kommer spela en avgörande roll för mig i framtiden. Vem vill inte vara lycklig och ha en fin familj?

Hur tänker ni?

/Mattias
*som har tråkigt på jobbet...*

Jadu... Svårt, men för tillfället ser min lista ut på följande sätt, inbördes rangordnat.

1. Flickvän
2. Vänner
3. IRC
4. Köpa hoj eller inte? Nu? Sen? Vad?
5. Fritidsintressen
6. Jobb

Last edited:
Försöker prioritera ner sånt som är mindre viktigt. Ser exempelvis i princip aldrig på TV av den anledningen. Motorcyklar är däremot högt prioriterade, liksom musik, natur och möten med andra människor. Skulle jag ha familj skulle nog den stå högt upp på listan, men i övrigt är vänner högre prioriterade än flickvänner (som ju inte är lika bestående). Karriär... nä, bara jag trivs och gör nåt meningsfullt.

Vänner självklart, samt ge sig fan på att lära/göra något nytt. Tex att spela trummor, åka motorcykel och cykla bmx mm.

Att våga testa saker så man ej sitter där som en 70 årig gubbe och beklagar sig över sakerna som man ej gjorde när man var ung.

Finns än så länge inget som jag sätter före framför allt annat. En sak vet jag och det är att det aldrig kommer bli karriären som är viktigast i mitt liv. Givetvis så är ju åka hoj otroligt viktigt, det är trots allt mitt enskilt största intresse men i övrigt så vet jag inte. Jag har ju överhuvudtaget inget övergripande mål med liv men jag känner inte att det är speciellt viktigt heller. Livet är ju så mycket mer än vad man ska bli och vad man har för mål.

Ljungqvist skrev:
Att våga testa saker så man ej sitter där som en 70 årig gubbe och beklagar sig över sakerna som man ej gjorde när man var ung.

Finns ju fortfarande massa balla grejer man kan göra när man är 70 bast. Det är ju inte så att man måste ha hunnit gjort allt skoj och häftigt innan man fyllt trettio och sen börjar det "riktiga" (tråkiga) livet.

McB skrev:
Säger du nu ja när du har förblindats av en kemisk obalans i hjärnan kallad förälskelse. Men rätt som det är så står du där ensam med skägget i brevlådan och ångrar att du inte plockat in "vänner" i topp 5-listan över prioriteringar. :mattias

Det funkar för vissa, men definitivt inte för mig iaf :1pajas

Jag prioriterar nog faktiskt min flickvän före annat just nu iaf. Dels p.g.a. att vi haft distansförhållande nu i 9 månader och dels för att hon precis flyttat ner till Malmö från Stockholm och inte känner en kotte eller staden. Men jag är noga med att hon inte ska bli beroende av mig för det hade inte varit speciellt kul. För hennes del alltså. Men det löser sig när hon får jobb. Lägenheten fick vi idag så det blir också ett lyft. :D

mb skrev:
Säger du nu ja när du har förblindats av en kemisk obalans i hjärnan kallad förälskelse. Men rätt som det är så står du där ensam med skägget i brevlådan och ångrar att du inte plockat in "vänner" i topp 5-listan över prioriteringar. :mattias

Det funkar för vissa, men definitivt inte för mig iaf :1pajas

Jag glömde vännerna någonstans i fyllan och villan, men har editerat. :p

Givetvis är vänner mycket viktiga, och jag är nog ganska lyckligt lottad på den fronten. Har många vänner som jag står väldigt nära, sådana vänner som man har umgåtts med i praktiskt taget hela livet, och som alltid kommer finnas där.

Coola Ola skrev:
Finns ju fortfarande massa balla grejer man kan göra när man är 70 bast. Det är ju inte så att man måste ha hunnit gjort allt skoj och häftigt innan man fyllt trettio och sen börjar det "riktiga" (tråkiga) livet.

Ja det är klart att livet inte är slut vid 70, absolut inte. MEN när man är runt 20-30 så är man ju ganska fri från karriär och familj "måsten".

Man har lite mer tid att testa saker och träffa trevliga :tuttar. När man blir äldre så kan det nog vara svårt att ta sig tid och testa på saker av diverse anledningar och måsten av olika slag.

tror du förstår vad jag menar...

McB skrev:
Jadu... Svårt, men för tillfället ser min lista ut på följande sätt, inbördes rangordnat.

1. Flickvän
2. Vänner
3. IRC
4. Köpa hoj eller inte? Nu? Sen? Vad?
5. Fritidsintressen
6. Jobb

Så din flickvän är viktigare än polarna, snart påstår du väl att klockor är viktigare än road racing.

1. Mina barn
2. Mina polare
3. Mina hojar
4. Tjäna fett med stålar
5. Jobba

GSXR1100R skrev:
Så din flickvän är viktigare än polarna, snart påstår du väl att klockor är viktigare än road racing.

Det är ett svårt val, men för tillfället känns det faktiskt så, ja.

1 Vänner
2 Få ett rikt och intressant liv
3 Div. hoj- och bilevenemang
4 Gärna ha lite pengar också... Men det är mera en dröm. :tungan

Ja...
Karriärstadiet är passerat och det gick fint.
Kärleken och familjen (som jag inte har) hade varit skoj att kunna prioritera.
Må bra.
Lungn och ro är en bristvara så det hammnar ganska högt upp.

1. Familj(som just nu bara består av mig, men kanske om nåt mirakel händer och man får NÅN så är det första prio)
2. Vännerna.
3. Jobb(karriär?)
4. Träning(kosten får väl hänga ihop med det)
5. Bil
6. Hoj

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!