Vad mycket löst folk det finns =/

Konstiga människor!!!

Det hände mig förra året en ganska otrevlig grej med min hoj här på gotland.. Men ett fyllo som inte kunde låta bli min hoj jag skulle in o lämna paket på posten. Det där fyllot kommer bort till min hoj o ska fingra på den. Jag säger till honom att han ska låta bli min hoj och gå där ifrån. Men inget händer o posten ska stänga så jag får helt enkelt chansa på att han lyssnar på mig för jag behövde komma in på posten.. När jag sedan kommer ut från posten då sitter dåren på min hoj och jag blir Yxtokig eller skogstokig vilket som. Skriker åt honom att ge fan i min hoj var av han hoppar av så hojen välter men då va jag så nära den så jag han få tag på den innan den gick i backen. Inget hände med hojen som tur va. Jag är själv en ganska liten kille i växten och fyllot va betydligt mycke större än mig, men jag växte o sa till honom att ska du peta på min hoj en gång till så behöver du min hjälm osså och den kan jag sätta på dig jävligt fort, vilket resulterade att han fick min hjälm i skallen väldigt fort och hårt. två personer som såg helöa händelsen stod och applodera när fyllot fick ligga på asfalten o sova ruset av sig efter hjälmprovning!!

Konstigt att man inte kan få ha sina saker ifred utan att det sak va massa konstiga människor som inte kan se skillnad på mitt o ditt..

Nu e det FREDAG o Hojen är startklar!!!! Yhooooo!!!!!!!!!!!!! :banana

Polisen är ALLTID bra i sådana här situationer!! Har aldrig haft problem som "offer"...

1. Trafikförsäkring täcker inte skadegörelse.
2. Strypning har inte med saken att göra.

Mavve, pundare tål inte alls hur mycket stryk som helst:
Liten bakgrund till följande: Jag stammar. Inte mycket men lite grann och lite mer om jag blir irriterad. (inte alls på tangenbordet :hihi )
Jag stod med två polare på stan för några år sen och det kommer fram en helskum snubbe och börjar mucka. Han klagade på J:s sunkiga Volvo (kan man kanske förstå :hihi ) och sen började han klaga på L:s Cuda (som är en riktig pärla). Snubben var uppenbarligen påtänd/pårökt (ingen nykter människa beter sig så). Han höll på hela tiden och klagade på oss och våra bilar, klädsel, allt vi sa etc. Vi bad honom gå därifrån hela tiden, gång på gång utan resultat. Och L var ju lite orolig för att snubben skulle få spel och ge sig på hans bil. Och snubben fortsatte mucka men ingen av oss var ju intresserade av att börja veva. Sen började han håna mig för att jag stammar. Och nånstans måste ju en karl sätta stopp, inte sant?
En pundare tål inte alls så mycket mer än andra. Däremot har dom inte vett nog att inse att dom är besegrade. :kocko
Om man ligger på rygg med ett knä i magen och en näve stadigt runt strupen och ändå är käftig så är det nåt fel i skallen. :kocko

Jo, det finns mycke konstiga människor där ute i samhället!
Eftersom det är svensk sed att dela med sig av anekdoter när någon
annan gör det så kan ju inte jag vara sämre. :)

En gång när jag satt på en parkbänk utanför den lokala ica-butiken och
käkade glass så kom det en kille som tydligen hade lite snedtändning...
Han kastar ifrån sig cykeln innan han ens hunnit stanna... In i köpcentrat och
sedan efter 5 minuter kommer han ut, halvt springandes, får syn på mig och
min rullstol som står framför mig. Han tar fart från tio meter och sparkar sen
rullstolen allt vad han kan så den gör en liten luftfärd och landar upp och ner. :kocko

[Akryl]*Amid skrev:
.... Han tar fart från tio meter och sparkar sen
rullstolen allt vad han kan så den gör en liten luftfärd och landar upp och ner. :kocko
Man kan ju bara beklaga. :kocko

Så här är det:
Darwin sade: "Endast de bäst lämpade överlever". I den här tråden har vi ju sett att det moderna samhället har satt Darwin ur spel. :)

Citerar mig själv:
Robban_C skrev:
... Darwin sade: "Endast de bäst lämpade överlever".
Jag tror inte att nån har missförstått men eftersom mitt föregående inlägg faktiskt kan tolkas såsom att jag menar [Akryl]*Amid såsom en av "de mindre lämpade" så vill jag bara säga att det var inte det jag menade.
Jag avsåg ju givetvis det andra stolpskottet som "mindre lämpad" eller vad man nu ska kalla det.

Pass opp!

Jag jobbar ju med dessa "medmänniskor" dagligen (ordningsvakt i centrala sthlm). Detta har medfört lite fördelar och lite nackdelar.

Jag är en liten kille. Ni som träffat mig vet att jag knappast ser särskillt farlig ut. Därför inleder jag alltid konversation med dessa "medmänniskor" lugnt och fint. Efter ett par meningar har jag rätt bra koll på hur utgången ska bli.

Fördel med jobbet: Jag kliver in och löser problemet.
Nackdel med jobbet: Jag kliver in och löser problemet.

Med ovan vill jag säga att jag både fått och tappat respekt för dessa människor.

Har man inte erfarenhet av dessa människor är mitt bästa råd att prata lugnt och snällt med dom, oavsett vad dom pysslar med. Fråga bara lugnt hur dom mår och vad dom gör.

Visar dom tecken på agressivitet och du inte har kompisar med dig som backar upp dig, ta 5 steg bakåt och ring polis. Håll sedan koll på personen på säkert avstånd tills polis kommer.

Är dom lugna, snacka med dom. Lugnt och länge. Håll alltid mer än armlängds avstånd. Snacka, snacka och snacka. Det kommer man väldigt långt med. Behöver inte vara relevant alls. Det kan funka att vara mer förvirrande än dom.

Som sagt, har man inte erfarenhet av dessa människor är det lika bra att backa. Dom kan vara extremt labila och bär ofta vassa saker på sig (skruvmejslar, kanyler, stämjärn, slipade kontokort osv...).

Ta det försiktigt.

/Lucky9

Last edited:
ja hade gett han en fet jävla lusing
du skulle inte svarat polisen så snabbt att inget blev skadat :P

Christian_ skrev:
Skyll inte på "knarket"

Skyll på att sverige har rustat ner psykvården... ?

Ja det vimmlar av psykfall runt om i sverige som har stora problem och behöver vård och medecin.
Sen är det väl så att oftast är det inte knarkarna och fyllona som är farliga utan just psykfallen.
Enl min erfarenhet så finns det inget strykräddare än en pundare pga att dom har svårt att få vård och har dåligt förutsättningar för att läka ihop.

Robban_C skrev:
--edit--
Jag avsåg ju givetvis det andra stolpskottet som "mindre lämpad" eller vad man nu ska kalla det.

Då ser du alltså på [Akryl]*Amid som det första stolpskottet? :hihi

Sorry! Kunde inte låta bli.

Goodstuff skrev:
Då ser du alltså på [Akryl]*Amid som det första stolpskottet? :hihi

Sorry! Kunde inte låta bli.
Jag läste mitt inlägg nyss och tänkte att det kan OCKSÅ missförstås. Faan, hur man än gör så har man arschlet bakåt.
Det är precis som att åka hoj (eller flörta med damer), det blir fel hur man än gör. :)

Det som är stört är att det finns dom som har sådant betende utan att vara påverkade av något, men dom kan ju inte få någon hjälp även om dom vill ha det själva.........ta tex galningen i gamlastan eller killen med järnspettet. Det är en skrämande värld vi lever i. :död

Förra sommaren kommer det fram 2 pundare till mig och mitt kompisgäng (vi var 4-5 stycken) och börjar tjaffsa. Vi ignorerar dom och går därifrån samtidigt som vi håller ett öga på dom. Den ena går mot sin bil och den andra går mot oss med bestämda steg. Bilen närmar sig i hög fart från sidan och tvärnitar ca 1-2 meter ifrån oss. Då höll ja på att skita på mig med tanke på att det var ett hus på andra sidan. Pundar-jäveln hoppar ut och kommer framför oss samtidigt som den andra kommer bakom oss. Den ena har en skruvmejsel i handen och den andra verkar helt obeväpnad. Han säger att vi ska langa över mobiler och pengar och jag tänkte att det är väl bara att ge upp. Då tar min kompis sats å springer in i den obeväpnade så han ramlar baklänges. Han får ett knä i magen och en välspänd näve runt halsen. Inte fan ger han sig. Den andra killen tar 2 av mina kompisar hand om medan den sista polaren ringer polisen.
Jävla drägg, hoppas man inte möter på dom igen. Vill inte tänka på vad som skulle hända om jag möter de helt ensamma nu.

Varje gång jag tänker på det så ryser man, även fast det var ca 1 år sedan.

:kocko

Jag har också träffat på ett antal knepiga människor...

Ett antal år sedan hände något otäckt. Det är först efteråt man förstår hur illa det kunde gått. Jag och en kompis skulle gå ifrån honom när det var fest under i våningen under. Ett par tjejer han kände igen bjöd in oss på festen.

När lägenhetsinehavaren kom så var det en berusad gamal skolkamrat som jag kände igen. Vi hade aldrig varit polare men inte ovänner heller.

Jag var nykter och skulle hem. När jag skulle åka sa han åt mig att vänta. Jag tänkte inte på det utan trodde att han skulle ut och röka eller nåt. Han var endast iklädd träningsoverallsbyxor och hade bar överkropp.

Nere vid bilen började han kaxa sig. Jag skojade och plockade fram min securitasbricka [nyckel till jobbet] och sa att han skulle sluta knyffas och bråka. Det var mitt misstag - han drog tag i plånboken så alla kort föll till marken. När jag skulle plocka upp den knuffade han ner mig på marken.

Självklart blev jag förbannad och knuffade tillbaks ordentligt. Jag har tyvärr inte varit så bra på att backa utan tänder på alla fyra. Då drar han upp en jättekniv [arme modell] som han haft i linningen av byxorna. Jag var inte van att backa vid lite bråk, men en kniv har jag respekt för. Killen gör ett utfall och snittar mig och jag känner kniven vid armhålan.

Vet inte om jag är skadat men blir ursinning och "går på" honom. Han slänger kniven (eller så sparkar jag den ur hans hand) och jag ser till att få ner honom till marken. Jag håller honom i ett grepp och ber en nyfiken tant som står på balkongen ringa polisen. Jag visste det inte då, men han måste hållt kniven upp och ner då det endast är några märken på tröjan och inten som gått igenom huden.

Allt gick fort.. några minuter från vi åkte hiss tills han låg fasthållen. En tjej på festen hade sett att han tog med sig en kniv och berättade för min kompis som skyndade sig ner. När han kom för att hjälpa mig var det över. Tjejerna ville att jag skulle släppa honom. Han grinade och bad om ursäkt. Jag ville få dit polisen så de kunde göra en anmälan. Jag ville inte släppa honom då jag inte visste inte om han fortfarande bråkig.

Som tur var hjälpe inga av hans kompisar honom utan stod bara och tittade. Ingen polis kommer och jag släpper honom tillslut och han drar iväg skrikande att han ska hämnas på mig. Han hämnas? Jag letar reda på kniven och la den i bilen. Tänkte åka ner med den till polisen och göra en anmälan. Men då jag var rätt skakis åkte jag hem istället.

Det blev ingen anmälan... Kniven blev liggande... Det som hände efter någon månad var absurt. Killens tjej bad mig lämna tillbaks kniven till honom. Han hade fått den av sin far och det var ett minne för honom. Hon berättade att han haft ont efter bråket och ångrade sig. Jag vägrade självklart lämna tillbaks kniven då den hade gjort sitt.

Killen som gjorde detta finns inte längre, men det gör inte det hela mindre otäckt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman