Vad motsvarar däcksdimensionerna 16/63-17

Tobbe600rr

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
CBR600rr, Husqvarna 510 SMR
Sitter och ska beställa däck inför besiktning! Vad motsvarar mitt nuvarande däck som har 16/63-17

Tack på förhand :)

nu ska jag inte lova men har för mig att det va ett sånt som satt på min mc och det va desamma som 165/55 fast dom däcken finns det inte många av och dom e dyra, så jag skulle nog satsa på 160/60 om jag va du... men som sagt ngn får gärna bekräfta det jag skrivit.

Låter väldigt mkt som du har michelins racemotarddäck. Konstigt nog så skriver dom i cm istället för i mm som i vanliga fall. Du har alltså ett däck som är 160 mm brett. Gissar på att du har en 4,25" fälg och då går det bra med både 150 och 160, men 150 är att föredra.

Låter väldigt mkt som du har michelins racemotarddäck. Konstigt nog så skriver dom i cm istället för i mm som i vanliga fall. Du har alltså ett däck som är 160 mm brett. Gissar på att du har en 4,25" fälg och då går det bra med både 150 och 160, men 150 är att föredra.

Det stämmer mycket bra det.. Då får jag tacka så mycket för hjälpen.. Ska leta upp nått billigt däck så jag kan åka in och besikta.. sen åker race däcken på igen!

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!