Vad mener du ?? (SP, tidsschema)

Joodå, jag förstår PRECIS vad du menar men jag ser fortfarande inget problem med att stå över lördagen. Hade jag haft långt att åka, inte kunnat komma loss eller nåt så hade jag utan en tanke kunnat skippa ett kval av tre möjliga. Det är ju en chans man får ta.

Och det hade du gjort om du hade chans att vinna/komma bra till i en serie/race där det är jämnt mellan dina konkurenter med? :va

Vad jag tycker är bra med Sporthoj är att ingen fråga är dum.
Här kan jag få svar på saker som jag undrar över, och jag kan även hjälpa andra - när jag är den som har svaret. :tummenupp

Vi ses på Knutstorp. Välkommen till underbara skåneland.

Åsa :hej

Och det hade du gjort om du hade chans att vinna/komma bra till i en serie/race där det är jämnt mellan dina konkurenter med? :va

Ja, om det hade blivit för krångligt att ta mig till racet på fredagen eller natten mellan fredag och lördag.

Man får ju sätta det i proportion till vad det hela handlar om också. Hade det varit en SM-, EM- eller VM-serie så hade jag sett till att vara där så tidigt man får, även om jag inte får köra men ett race i SP eller R600/R1000 så skulle jag utan problem kunna skippa 15 minuters körning för att kunna åka ett otal timmar senare hemifrån.

Har man nu bestämt att man vill ha tvådagarsevenemang så får man ju leva med de tider man får - det är ju också bestämt att man ska köra REC och NEC samma helg och att de tar sex timmar att genomföra är väl knappast nån nyhet. Hur har man tidigare lagt schemat på banor där man inte får köra efter 17.00? Att lägga kvalen innan sextimmars är väl normalt, eller?

Får du det gratis eller kommer det en gång i månaden? :D
Vilket den inte gör i Sverige nu för tiden.

Vi killar har ju inte förmånen att få den gratis...

Angående 107% regeln så vet jag inte om man använder den i pro sbk, men i EM använder man den iallafall (nästan säker). Men den skulle absolut inte skada i en del klasser som t ex 125jnr, dessvärre skulle halva startfältet försvinna där, men säkerheten skulle höjjas enormt.

Men varken PMS, sponsring eller 107% regler passar bra in i denna tråd:gnissla

@ imaster: Det handlar inte om vilken klass det är, för oavsett vilken klass det gäller finns det alltid någon som kör för att utvecklas och komma vidare i karriären. Det handlar mer om vilken förare det är, Janne på 40år som vill förlänga karriären med ytterligare 10år, eller Kalle på 16år som vill spöa Rossi..

Tror du förstår vad jag menar, tror även trådens fråga är löst.

Tack o hej leverpastej:hej

Last edited:
..
Angående 107% regeln så vet jag inte om man använder den i pro sbk, men i EM använder man den iallafall (nästan säker)...

Finns en kvalgräns som man måste klara jepp. 110% är den på där.

Kamma till dej och flyg rakt nu! Den regeln har aldrig tillämpats i rookieklasserna. Varför skulle den tillämpas när SP knappt fyller 3 startled?:va

Om du läser igen ser du säkert att det var ett svar/tillägg till Sandstreams inlägg. Har aldrig påstått att den skulle tillämpas i SP, iallafall inte sålänge det inte är närmare fullt på gridden, även fast det är en B klass måste man ju tänka på säkerheten.

Skitjobbigt, då måste vi ju umgås en jävla massa i depån.. fan också ;)
:yoparty

Jag tycker det är ganska kul och givande att se NEC och har inget emot att sitta och "slappa" i depån,sen kan ju alla räkna ut hur lång restid jag har,om jag vill vara martyr så blir det en sem dag,om jag är klok så blir det två.
Tidsplanen är ok för mej iallafall

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...