Vad menas med säkerhets kontroll vid uppkörning?

Im-2-fast-4-u skrev:
Om du nu är "för snabb för oss" så bör du väl kunna göra en säkerhetskontroll? Vad händer annars när du susar om oss på din kdx om du inte kollat igenom hojen ordentligt? Hjulen kan ju trilla av för bövelen!

Appropå att kolla lagrena.

Framhjulslagrena.
Är det bara att ställa sig framifrån mot hojen och sätta hjulet mellan benen och vicka lite för att känna så det sitter fast ordentligt och att det inte kommer några oljud?

Bakhjulslagrena.
Skall man vicka upp hojen så den bara står på stödet och framhjulet och sedan känna ifall hjulet sitter bra och inte låter konstigt? Eller räcker det med att man känner på det utan att vicka upp? Är lite småjobbigt att vicka upp hojen och känna samtidigt.

Svinglagrena.
Skall man vicka upp hojen på stödet och böja sig över och rycka lite i svingen?

Mycket tacksam för svar :Bugar

Jag tog kortet utan en enda lektion. Allt står i Körkortsboken för MC och för bil, läs båda. Att man har haft bilkort i några år underlättade väl lite, iaf med att "läsa" trafiken. Sen är det bara att ut o puttra, få lite erfarenhet och vara ärlig mot sig själv. Ge dig själv kritik. Jag tror inte på att VV's folk skulle vara hårdare mot privatister, har kört upp på bil och mc privat utan problem. (min personliga åsikt/erfarenhet)

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP