Vad menar snubben?

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
ron, will send invoice through ebay later, cheers stu.

From: Fabian [mailto:fabixxxx@xxx.xx]
Sent: Fri 13/01/2006 12:41
To: Blacks BikeShop
Subject: Re: Fråga till säljaren angående objektnr 8028124932

I'd like to pay with paypal. What were the cheapest way to ship it, that
wont take no more than two weeks to ship?
..Do i pay for the shipping when i get the frame or everything in advance?

Cheers, fabian

Fattar nüll

Att han skickar en faktura via ebay till dig senare. förhoppningsvist får du svar på dina frågor på den fakturan... Kanske... :va

Jag kan iaf svara på att du betalar alltid i förskott med Ebay. Iaf från utlandet.
Sen är det väl som Lilltryne säger: när han har kollat upp det så hör han av sig.

Twosaint skrev:
Är det inte ha som ska handla av dig ?

Han säger väl att han vill använda paypal och undrar hur billig frakten är om det ska gå på under 2 veckor att skicka.

Sen undrar han väl om han betalar frakten då han får ramen eller om han ska betala allt i förskott ?

Bra att du förklarar för Fabian vad han själv har skrivit fast jag tror att han hellre vill veta vad Stu menar. Vad Stu säger är att han ska kolla upp frakten och sedan skickar han en faktura på hela beloppet genom ebay. Så tolkar iaf jag det.

Så komplicerat är det inte ..

Last edited:
Tack alla! Ni hade rätt.
"Killen" jag handlar av är ett företag som jag haft kontakt med över telefon, känns seriöst o killen har 7 "klagomål" av 1672 så jag känner mig rätt säker :tummenupp

Muggen skrev:
Tack alla! Ni hade rätt.
"Killen" jag handlar av är ett företag som jag haft kontakt med över telefon, känns seriöst o killen har 7 "klagomål" av 1672 så jag känner mig rätt säker :tummenupp
Vilket lustigt sammanträffande! Jag skickade nästan exakt samma mail till samma företag (antar jag) tidigare i veckan och fick samma kryptiska analfabet-engelsman-svar tillbaka, om dom skickar ett och samma svar till alla som frågar om shipping så borde dom ju åtminstone kunna skapa ett lite tydligare standard-mail.

Tyvärr visar det sig att blacksbikeshop är dumma i huvudet när de räknar ut frakten, i mitt fall så har jag köpt en framlykta+glas till en XR650 och den vill dom ha 29 jävla pund för att skicka till Sverige. Vilka generalmongon, det kostar 14 pund enligt www.royalmail.com.

Så förbered dig på att få en ebay-faktura med en fraktkostnad som inte är förankrad i verkligheten. Själv så skickade jag tillbaka ett mail och talade om att frakten kostar 14 pund, inte 29. Bråkar dom så kan dom glömma att jag betalar ett skit.

Meddela gärna vad du får för fraktpris från dom sen!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg