Vad "limma" fast techspec gripster med??

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
En av mina techspec har börjat släppa i ena hörnet. Vad skulle man kunna fästa den med som inte lämnar några svårborttagna rester om man vill ta bort skiten?

Funderar på om silikon av nåt slag skulle kunna fungera?

Dubbelhäftande tejp funkar, den transparenta typen som finns på byggvaruhus. Sitter den väldigt böjd kan det iofs bli problem att få den att sitta kvar.

Liten varning ang. dubbelhäftad, inga stora ytor för den är ett elände att ta bort, finns dock inte nåt annat som funkar.(som jag vet iaf)

Not sent from an iProduct...

har du provat värmepistol så limmet mjuknar upp och kanske fäster igen?

Om det bara släppt lite i ett hörn eller så så kan det funka med dubbelhäftande tape.
Annars hade jag tagit bort den och köpt en ny.

Använd ALDRIG silikon. Det är ett förbannat skitämne, speciellt på allt vad gäller fordon. Sen har ättikssilicone, den sämsta formen, förmåga att äta plåt.

Värmepistol har jag för mig Tech-Spec rekommenderar så det var ju kul det funkade. Mina "lappar" därifrån har alltid suttit som hejsan så jag har aldrig behövt mecka med dom. :)

Använd ALDRIG silikon. Det är ett förbannat skitämne, speciellt på allt vad gäller fordon. Sen har ättikssilicone, den sämsta formen, förmåga att äta plåt.

Värmepistol har jag för mig Tech-Spec rekommenderar så det var ju kul det funkade. Mina "lappar" därifrån har alltid suttit som hejsan så jag har aldrig behövt mecka med dom. :)

Motorkåpeskydd i kolfiber har jag klistrat med högtempsilicon förut och det satt som berget men det var svårt att få bort resterna så därför frågade jag först nu :-).
Hade ingen värmepistol hemma när jag monterade mina techspec, det fungerade på ena sidan men inte på den andra riktigt, fick lånat en värmepistol nu och nu verkar den andra också sitta ordentligt.

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back