Vad krävs för att ramen ska bli skev?

Så är det säkert, men om han skulle skrota hojen hos en skrotfirma tror jag inte han får mycket mer än 2-3000 spänn. Brukar väl vara så med bilar i alla fall. Kanske han kan få 5k för fungerande motor, men att döma av bilden i början av tråden kan ju hojen liknas vid en flygolycka, så jag tror inte han får mycket mer. Men det är ju bara min analys av det hela...

Sitter du o filosoferar nu igen:)

Jag lovar dig att valfri skrot skulle betala 10.000,- +

Jag skulle betala 18" osett, och det är jag knappast ensam om..

Sitter du o filosoferar nu igen:)

Jag lovar dig att valfri skrot skulle betala 10.000,- +

Jag skulle betala 18" osett, och det är jag knappast ensam om..

Jag är högst osäker på att valfri skrot skulle betala 10k+. När jag nyligen sålde min klotade 954 som var i betydligt bättre skick än den R1 TS kikar på, var det inte en skrot som erbjöd i närheten av 10k. HondaCity erbjöd 10k på stående fot, men värderade den till 25k. Sålde den för 16 till slut.

Jag är högst osäker på att valfri skrot skulle betala 10k+. När jag nyligen sålde min klotade 954 som var i betydligt bättre skick än den R1 TS kikar på, var det inte en skrot som erbjöd i närheten av 10k. HondaCity erbjöd 10k på stående fot, men värderade den till 25k. Sålde den för 16 till slut.

Du är bara ledsen för att du dumpade din till underpris:)

Vilka skrotar frågade du inte?

Sprickor som man inte ser med blotta ögat kan man väl kolla med nån speciell färg va? Borde ju vara snabbt fixat iaf.

Du är bara ledsen för att du dumpade din till underpris:)

Vilka skrotar frågade du inte?

Priset sattes av marknaden, så något underpris var det inte. Och jag är inte ledsen, jag hade utgått från nollvärde på hojen.

Likväl är det min fasta åsikt att TS gör en värdelös affär på hojen om han köper den för 18 med tanke på skicket och att dina siffror inte är förankrade i verkligheten. Varför inte köpa hojen själv om det är ett så bra pris?

Priset sattes av marknaden, så något underpris var det inte. Och jag är inte ledsen, jag hade utgått från nollvärde på hojen.

Likväl är det min fasta åsikt att TS gör en värdelös affär på hojen om han köper den för 18 med tanke på skicket och att dina siffror inte är förankrade i verkligheten. Varför inte köpa hojen själv om det är ett så bra pris?

Jag skrev ju att jag skulle köpa den för 18"...

Mina siffror är i högsta grad förankrade i verkligheten, och många andra här vet också att bara ramen med papper är värda 18".

Tar inte många sekunder för dig att ta reda på. Förslagsvis Ebay eller ngn tysk sida.

Inget fel på den där. Bara slå till.

Det är ju bara kosmetika som e trasigt.

Jag skulle lätt ta den för 18k.

På med lite nya prylar för 10k så e den som ny sen. Och du får 50k för den.

Hojar har sett betydligt värre ut än så på tävling, och då har man fått jobba till sent på kvällen för att få den klar till dagen efter. Mer jobb är det inte.

Men har man tummen mitt i handen och aldrig skruvat hoj förut så kanske det ser alvarligt ut.

Last edited:
Polarens polare krashade i 200 och klarade sig oskadd! Därför kör jag alltid i 200 nu. Eftersom han klarade sig bra så är det ju självklart att alla andra också kommer klara sig bra!

:rolleyes:

Nu var högen inköpt. 16 fick jag ner den till. Alltid nåt :)
Motorn gick igång på en halv sekund och bolmade rätt rejält. Men det är väl all olja som tumlat runt inne i motorn hoppas jag. Lät gött gjorde den allafall..

Bakram och lite sånt ska jag hämta uppe i Trollhättan. Den stora frågan just nu är om man ska göra den helsvart eller Fiat..?

Back