vad kostar trafikförsäkring för en lätt mc?

Defeat^

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
har ignen
tjenare (=. tänkte köpa en honda crm och undrar vad försäkringen av en sån kostar. är den för dyr har jag inte råd =(. någon med crm som vet vad ni betalat?

Min helförskring kostar 740 kr om året, men den står på min pappa. han har IF och det är en speciel honda försäkring + plus att han har varit kund hos dåm ett antal 100 år typ. Men ring runt till olika, det kan skilja ganska mycket melan dåm olik försäkrinsbolagen.

Min helförskring kostar 740 kr om året, men den står på min pappa. han har IF och det är en speciel honda försäkring + plus att han har varit kund hos dåm ett antal 100 år typ. Men ring runt till olika, det kan skilja ganska mycket melan dåm olik försäkrinsbolagen.

Min DT är reggad på farsan och den går på runt 900 kr/år.

knapp tussing i 08:a området. (hel/hel) typ 300 för trafik

så de va så billigt :tungan . dåså då var det inget problem. så om jag köper en lätt mc för 15 papp vad blir då slut summan om man räknar in alla kostnader som tillkommer (ej bensin och olja då(= ) men körkortet, besikning och allt sånt mojs. btw rekomenderar ni att man köper mc-c före kortet så man kan träna hemma? känar man mkt på det eller?

så de va så billigt :tungan . dåså då var det inget problem. så om jag köper en lätt mc för 15 papp vad blir då slut summan om man räknar in alla kostnader som tillkommer (ej bensin och olja då(= ) men körkortet, besikning och allt sånt mojs. btw rekomenderar ni att man köper mc-c före kortet så man kan träna hemma? känar man mkt på det eller?

Jo det är en stor fördel om du har en egen hoj hemma. Speciellt om du har en egen handledare då kan du spara in flera tusenlappar. :tummenupp

Sen är det alltid kul att ha nåt i garaget att titta och putsa på. :D

alltid skoj att ha hojen redo när du får kortet också så du kan ut och åka långt första dagen :)

jo de e ju sant :/ får försöka övertala farsan att köpa en hoj innan jag börjar ta kortet d:

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan