Vad kostar olja och filter?

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Tänkte ge mig iväg och inhandla men ville se om ngn kan ge ett riktmärke på vad det kan tänkas kosta? Tar bort tråden sedan...någon?

Det gäller en VFR från -91. Svart. :cool:

Zigge skrev:
Tänkte ge mig iväg och inhandla men ville se om ngn kan ge ett riktmärke på vad det kan tänkas kosta? Tar bort tråden sedan...någon?

Oljefilter ca:120 Kr
4liter olja: Spectro Golden delsyntet 375 Kr. / OKQ8 Helsyntet 125 kr literflaska / CASTROL GPS 10/40 delsyntet 100 kr literflaska

Zigge skrev:

Filtren till de svarta VFRerna är dyrare, typ 130 spänn.

Re: Re: Vad kostar olja och filter?

soppatorsken skrev:
Filtren till de svarta VFRerna är dyrare, typ 130 spänn.

Men jag var smart, ställde hojen så att den inte syntes inifrån och sade att den var vit, då kostade det bara 110. :p

Nåväl, fick mitt filter och min (av hojhandlaren rekommenderade) olja (Shell Advance VSX någonting, delsyntet, 4l) för 422 spänn totalt. Lurad eller ej, svart eller vit, imorrn ska Svarta Blixten få ett ombyte. Tack för hjälpen Uffe.

Men, när jag tänker efter, är det så stor skillnad på oljorna eller kan man lika gärna köpa OK:s billigare med gott samvete?

:hej

Re: Re: Re: Vad kostar olja och filter?

Zigge skrev:
Men jag var smart, ställde hojen så att den inte syntes inifrån och sade att den var vit, då kostade det bara 110. :p

Nåväl, fick mitt filter och min (av hojhandlaren rekommenderade) olja (Shell Advance VSX någonting, delsyntet, 4l) för 422 spänn totalt. Lurad eller ej, svart eller vit, imorrn ska Svarta Blixten få ett ombyte. Tack för hjälpen Uffe.

Men, när jag tänker efter, är det så stor skillnad på oljorna eller kan man lika gärna köpa OK:s billigare med gott samvete?

:hej
Det är nog ingen större skillnad ska du se bland märkes oljorna, inget fabrikat vill riskera att få dåligt rykte tror jag.

Shell oljan duger gott & väl ska du se.

Sista gången jag hälde vanlig olja från Schell i min ascona så gick en vevstake av :eek: , och det var bara skitoljans fel. Jo jag lovar. :p

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back