vad kostar olika felparkeringar?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag ska åka upp till stockholm med tjejen i våran bil och shoppa lite idag och det är ju så förbannat dyrt att parkera i stockholm. sist vi var där tror jag vi pröjsade 250kr i parkering eller nått sånt.
min tanke är då, blir det billigare att ta en p-bot?

här i eskilstuna vet jag att ifall man löser en biljett för kanske fem minuter, men står mycket längre, eller ställer sig på något ställe där man måste ha parkeringstillstånd så får man 150kr i böter. om det är på samma sätt i stockholm så blir det ju billigare att få böter med flit än att betala dom groteska parkeringsavgifterna.

jag vet dock att en gång när jag stod felparkerad i västerås, jag hade ställt mig utanför en ruta, då fick jag 400kr i böter.

vad är det som gäller för olika felparkeringar egentligen och kostar samma förseelse olika mycket i olika städer?

Haha, du kan stå bra länge parkerad utan att tjäna på p-böter i innerstan, har för mig att böterna på saknad lapp är runt 8-900:-

Voiceless skrev:
Haha, du kan stå bra länge parkerad utan att tjäna på p-böter i innerstan, har för mig att böterna på saknad lapp är runt 8-900:-

oj, fan va mycket dyrare än här hemma i eskilstuna

UrbanTiger skrev:
Du är inte klok människa.
Du får väl ta och parkera utanför centrum och sen ta tunnelbana istället.
Borde finnas bra ställen som är gratis.

Någon här på SH tror jag bor i Tokholmen och kan tipsa om läpligt ställe.
Själv brukar jag parkera ute vid Solna centrum brevid en mack, 50 meter till T-banan, brukar funka :tummenupp
Fast vi kommer ju norra vägen iofs.

jag vill helst inte hålla på och krångla med tunnelbana och såna saker för efter att vi har gått på stan tänkte vi dra till grönan. då vill man gärna ha bilen.

Jag parkade hojen på trotoaren intill ett skyltfönster (bred trotoar). Va inne i butiken i 15 minuter. Vips så va jag 700 pix fattigare.

Som sgat hoppa över att parkera inne i stan. Ställ dig på en infars parkering, kostar 10 till 20 kr per dag. sedan är det bara att åka t-bana. ca 40 kr enkel tror jag.

Ha skoj :fyllisar

saknar biljett= 425 -6 minuter innan du får lappen på rutan.
p-förbud= 450 - 11 minuter.
Hk-plats utan tillstånd = 700 -1minut
bussfil = 700 -1 minut
reserverade platser utan tillstånd- 450 - 6 minuter...

lönar sig att betala..

UrbanTiger skrev:
Vad fan ska ni med bilen till ute på Gröna Lund ?
Ni tar ju givetvis Gröna Lunds båten från gamla stan.

jag hittar inte för fem öre i stockholm och det där med båten låter ju bra. varifrån utgår den?

bmwjohan skrev:
jag hittar inte för fem öre i stockholm och det där med båten låter ju bra. varifrån utgår den?

Åk till t-bana slussen. Gå upp mittenuppgången. Titta utmed vattnet riktning gamla stan på höger sida direkt när du gått över "slussen kanalen".
Alternativ är att ta bussen mittemot Åhlens nr 47. Gratis infartsparkeringar finns vid många pendeltågsstationer och tunnelbanor. Kolla www.sl.se och "Parkera och åk"

Errr.. fick en lapp i måndags av våran polismyndighet då jag stod för nära i en T-korsning... 600 balurkas...

Finns det nåt jag kan överklaga på?
Mättiden dom var där var mellan 10.25 - 10.27 och ingen signatur, bara tjänstenummer.

Nyheter
H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich