Vad kostar lätt mc kort?

Status
Ej öppen för fler svar.
6st körlektoner @ 800:- (2timmars)
Teoriprov 155:-
Tillverkning av körkort 870:-

det var min kostnad:yoparty

Skrev in mig igår...

Startpaket med komplett teorikurs + 5 körlektioner 3410kr.

Tog mitt för ca 5400:)

Hade EU kort innan o de hjälpte knappt något kanske 1/10 på teorin.

De som hjälpte mest va väl körningen från moppen, hade crossmoppe innan och som va bra trimmad så hade körskolan också en gammal kawa cross 125a så känslan hade man de va de som hjälpte en del.

De va väl fin justeringar som placeringar och sånt som man behövde lära sig, faktist en viktig del på mc kortet.

Hmm!..Du sa att du har EU-kort?... det har jag också, men det blir väl inte lättare att ta lätt mc kort då?.. eller kollar dom upp det?
:gnissla

_h2o skrev:
2569579 Hmm!..Du sa att du har EU-kort?... det har jag också, men det blir väl inte lättare att ta lätt mc kort då?.. eller kollar dom upp det?
:gnissla

hehe nee :) det blir inte lättare, de kollar inte upp det heller. Att ha haft mopedkort gör trafikkörningen svårare, då jag vet att många moppar kör som idioter och de vänjer sig vid detta. men det förbättrar fordonskontrollen. teorikunskaperna du fått av moppekortet har är i princip inget du behöver kunna till teoriprovet.

Nicco skrev:
2569119 Skrev in mig igår...

Startpaket med komplett teorikurs + 5 körlektioner 3410kr.

Fan va billigt..

Det är typ skit dyrt i sthlm :mad:

BTW... Uppkörningen gör man den på skolan eller på VV... men om man gör den på VV lånar man skolans hoj då?

125_next skrev:
2570279 Fan va billigt..

Det är typ skit dyrt i sthlm :mad:

BTW... Uppkörningen gör man den på skolan eller på VV... men om man gör den på VV lånar man skolans hoj då?
Du gör uppkörningen på en bana som VV har hand om.
Kör du upp genom körskolan så sammlas ni på körskolan och åker sedan iväg till uppkörningsplatsen. Du lånar du skolans hoj.

Men om du inte kör upp genom körskolan, då kallas det att du kör upp privat. Dvs att du tar din egna hoj (eller om du har lånat/hyrt en hoj) och åker iväg med din handledare, vanligast är denna handledare din förälder, till uppkörningsplatsen.

Oftast lånar du inte heller en mc av körskolan du måste nog betala en uppkörnings avgift har jag för mig... och nej eu kortet gör inte ett skit men om du skulle haft teori för bil hade det vart en annan sak..

Även jag har kört cross i flera år tillbaka och hade problem de första 10 ggr jag testade manöverprovet på körskolan.. så den är verkligen värd att gå igenom där.

Klahr skrev:
2571200 Oftast lånar du inte heller en mc av körskolan du måste nog betala en uppkörnings avgift har jag för mig... och nej eu kortet gör inte ett skit men om du skulle haft teori för bil hade det vart en annan sak..

Även jag har kört cross i flera år tillbaka och hade problem de första 10 ggr jag testade manöverprovet på körskolan.. så den är verkligen värd att gå igenom där.

Den kan man väll ta ner från vv.s hemsida.. kan man tränna hemma

mitt kostade 9500me´d allt polaren körde upp 5 gånger... bara där gick 9000:- haha så jag är nöjd

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma